Alla inlägg under april 2019

Av Hanna Boman - 30 april 2019 23:23

Och nu så har man kommit hem ifrån ett väldigt trevligt valborgsmässofirande hos familjen HolmessonÄllet!

Första gången som de hade detta, som var mycket trevligt!

Man fick ta med sig sitt egna o grilla, sen egen dryck också...bara inte alkohol.

Och vad hade jag med mig då om inte bara vanlig korv & bröd, fast det var ju BRATWURST o korvbrödsurdegsbröd!
Enkelt & gott!

#valborgsmässofirande #ället






TACK familjen Holmesson för en väldigt trevlig kväll!



  









 










  

Av Hanna Boman - 30 april 2019 22:44

Jahaja, efter att ha varit på den årliga CPUP-mätningen förra veckan så fick det bli ett så kallat extrabesök idag hos endast sjukgymnasten.

Eeeh, eftersom jag har trillat två gånger nu på kort tid så ville sjukgymnasten kolla min balans hur den är!

Så först fick jag svara på några frågor på en stencil, inte så väldigt svåra frågor...men man skulle ju vara så ärlig som möjligt.

Sedan efter det så fick jag göra en del "balansövningar" som var lite småkämpiga. Till exempel att "stå på stället" i två minuter och utan att röra en fena typ. Inte det lättaste, men det funkade. Sen var det en hel del saker som jag eller vi insåg att jag absolut inte skulle klara av, så då struntade vi i det kort och gott!


Annars så tyckte väl jag att det funkade ganska bra, men gillade väl inte riktigt då han han sa "hur lång td det var kvar på vissa grejer" som jag gjorde. Då kändes det som om jag blev mer i obalans på något sätt!










 











 






Av Hanna Boman - 29 april 2019 13:51

Redan idag så kom det ett svar på min RÖNTGEN av min vänsterhand!

Och ja, svaret kom från Hälsohuset...eftersom det var ju där jag var allra

först i februari (27/2).

Sen var jag ju på RÖNTGEN i torsdags (25/4).

Men som väl var så var det ingen/inga skelettskador!


I brevet stod det såhär:


Hej Hanna!

Röntgen utav handen som gjordes den 24/4 visade inga tecken

på aktuell eller nylig skelettskada.


Eh, jag var väl ytterst lite nervös över att det skulle vara något...samtidigt som 

jag nästan inte kunde tro det, eftersom jag har kunnat använda handen

utan några som helst problem.


Den allra första tiden så hade jag ju förstås jätteont, vid vissa saker som jag gjorde.

Men nu känns det hur skönt som helst att det inte är något skadat!


 

...och ja, detta är en framgooglad bild






     









   

Av Hanna Boman - 28 april 2019 21:18


#melodifestivalen2019

Av Hanna Boman - 27 april 2019 23:06

Nu så blev jag lite hastigt & lustigt utbjuden hem till Eva & Lars ikväll för att Eva fyller år imorgon (28/4)
Så där var Maria & Niclas & Lovisa & Axel & Stina också, de var där nog lite tidigare än jag kom (inte en aning om när de var där...)
Och jadå, Essie var ju förstås också med...





TACK för en jättemysig kväll!


  








   









 

Av Hanna Boman - 27 april 2019 15:52

Yes, då har det blivit en jobblördag till och denna gången var det min "schemalagda" lördag!
En hel del folk som vanligt i både affären & hos oss i caféet, så det har gått bra!

Min rast blev bara lite lagom sen idag, men så får det bli ibland.

#3kopparkaffemedmjölk
#trekantsmacka
#chokladboll





 











 

Av Hanna Boman - 25 april 2019 22:32

Om man säger som såhär, så "råkade" jag försnilla mitt BUSSKORT i tisdags (jag hade det i min vänster bakficka på byxorna när jag gick hemifrån).

Och då när jag gick på bussen vid Varvet, så kunde jag ju "blippa" det utan problem! 

Sedan när jag skulle åka hem, eller in till stan igen så kunde jag av någon outgrundlig anledning inte hitta det. Jag letade i väskans alla fack (nästan).

Men inget BUSSKORT så långt ögat kunde nå! Så när jag kommer hem, då spärrar jag ju det förstås...och då ska det enligt hemsidan www.blekingetrafiken.se ta "2-3 arbetsdagar" innan det kommer ett ersättningskort!

Och redan idag, två dagar efter så dimper det ner ett kuvert i brevinkastet!


#blekingetrafiken  #braochsnabbtjobbat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 april 2019 20:04

Nu idag så har jag äntligen fått komma till RÖNTGEN.

Jag trillade ju i januari och "stukade" min vänsterhand rejält, gick o kollade upp det förrän 6,5 veckor senare (27/2)!

Sen har jag bara gått och väntat på att få komma till RÖNTGEN, så idag under eftermiddagen var jag där.

Men nejdå, jag var väl inte alls orolig/nervös över det...utan svaret kommer jag ju få nästa vecka av Hälsohuset!

Och JA, även om jag fortfarande har ont ibland så tror ju inte jag att det är någon fraktur!






 

...bara en framgooglad bild

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards