Alla inlägg under december 2013

Av Hanna Boman - 31 december 2013 16:26


   



 




  

Av Hanna Boman - 30 december 2013 21:25

Nu ikväll så har jag haft goa Maria på lite "fikastundsprat"...(finns väl inget ord som heter så, men nu har jag kommit på ett "nytt" ord, hahaha)! 


Hjälp vad vi pratade och hade oss länge, det var ju riktigt trevligt. Detta hade vi pratat om sedan i somras att hon skulle kommit hit och så blev det nu då ÄNTLIGEN!  


Och lite hade jag ju bakat med, en Banankaka & Snöbollar med lime & Saffransgifflar (fast de hade jag ju inte bakat själv då, utan det var Pågens förtjänst) & Juleskum förstås!

Jag glömde fota och ta bilder på mina fikaalster, men googlade fram dem istället.


 

 

 

TACK goa Maria för att du kom!

   





   


   


 





Av Hanna Boman - 26 december 2013 23:32


Idag så var jag ute en liten kortis på stan för att de hade ju öppet precis som vanligt klockan 10-18. Men jag tog mig bara upp till Wachtmeister och kikade in i någon enstaka affär.

Sen var det ju lite dags att ta sig till Pappa & Charlotte på lite mat till klockan fem.

Väldigt god fiskgratäng med ris & sallad. Riktigt gott får jag ju lov att säga. Mumsfilibaba! :)

Självklart var det ju efterrätt också; Mjuk pepparkaka med en god glasyr uppepå.


 


    


Vi spelade sedan lite spel eller ett spel; RappaKalja...det var första gången för mig på väldigt många år! :)




 

Senare så tog vi oss till Biostaden och såg filmen "Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann".



         







TACK för en trevlig eftermiddag & kväll!

  









  

Av Hanna Boman - 25 december 2013 22:20

Som traditionen säger så är det ju som så att på Juldagen blir det alltid en eftermiddag ute i Jämjö hos Eivor & Martin.

Jag tog bussen  ut och var där ute strax innan klockan ett... (bussarna går ju inte så ofta en röd dag precis).

Men var ju ditbjudna till klockan ett, hehe!

Jadå, hela tjocka släkten var där på mammas sida då förstås. Eeeh, just det...Henrik (min bror) var ju inte där, men annars så var alla där. Kusiner med respektive och fem kusinbarn också då förstås.

Hehe, det roliga var ju att jag blev eller Alice blev så god vän med mig. Eeeh, kan det kanske bero på att hon fick spela lite spel på min mobil. Jaop, så var det ju helt klart. Hon satt hos mig både nu och då och ville spela. Mysigt!


Det som serverades var ju förstås julmat, det är ju jul...så varför inte?



   

 



   



 




TACK för denna trevliga eftermiddagen!    



Av Hanna Boman - 24 december 2013 23:40

Som vanligt i vanlig ordning så var det Julbön i kyrkan klockan 17. Så dit tog ju jag mig, vilket alltid är trevligt!
Det sjöngs ju självklart julsånger förstås och som gästartister eller vad man nu ska säga så var det
Marie Skarrie & Jakob Skarrie med barn som sjöng ihop med oss.
Nää, det var väl inte några fullsatta bänkrader av folk, men ändå relativt mycket. Kul!
 
Johanna Fränne höll i trådarna och gjorde det exemplarikt med att läsa Julevangeliet  bl a.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
       
 

Av Hanna Boman - 24 december 2013 19:47

Denna julaftonseftermiddag har jag varit hos Pappa & Charlotte.
Trevligt! :)
Vi åt massa god julmat och sen blev det ju självklart efterrätt och lite julgodis också.

Därefter så blev det lite julklappsutdelning!

Mycket trevlig eftermiddag helt klart! :)


 

 

 

TACK för en trevlig & mysig eftermiddag!

      







   






 



Av Hanna Boman - 24 december 2013 10:08



 


 



 



      





Av Hanna Boman - 22 december 2013 21:48

 



Oups, jag råkade väl "försova" mig lite denna söndag som gjorde att jag inte kunde ta mig ut till Mariedalskyrkan...eller hur var det nu då?

Jodå, så var det väl visst i alla fall.

En fin gudstjänst var det med sång & musik av Anders Othén som sjöng så bra och fint alltså!



 

Ulf & Anders pratar lite



 



     

 

 

 

 

 

 

     







Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards