Alla inlägg under april 2021

Av Hanna Boman - 30 april 2021 23:52

Senare på eftermiddagen idag då träffades Emma och jag nere på ChocoMania, som var första gången för oss båda två.

Hmpf, vi hade väldigt svårt för att bestämma oss för vilken/vad vi skulle välja.

Så för mig blev det Hennes Majestät, som var väldigt god...men lite för söt i smaken för mig. Men annars var den god! Till det så valde jag att dricka chailatte, som var väldigt längesen som jag druckit.


TACK Emma, för en trevlig stund idag!






 











 

Av Hanna Boman - 30 april 2021 23:27

Efter att jag hade jobbat klart idag, så tog jag mig ut till Lyckeby och då först in på Time out för jag behövde ju lite mat.
Veckans grill: Fläsknoisette med chilibeanaise & pommes frites och så blev det ju en Coca-Cola zero (tyvärr missade jag att ta bild på maten...)

Jag tog ju mig vidare till LICI & Konst i Fik, så då åt jag där.

Sen så satt det arbetande folket och fikade. Nu har de börjat sälja glass igen, så då ville ju jag testa en NY glass.

#konstifik #engelholmsglass #glassbåt #lemoncrisp


Åååh, den var riktigt god!









/Tjingeling









 




















 



Av Hanna Boman - 29 april 2021 21:38

Nu så har den här kvällen den andra semifinalen gått av stapeln i Vi i femman som även denna gången verkligen var hur spånnande som helst...om inte den mest spännande matchen överhuvudtaget under årets Vi i femman.

För efter den allra sista frågan som då kallas för Stegen, slutade det oavgjort med 36 36. Så snacka om hur spännande som helst, för då var det ju dags för en utslagsfråga med eftersom det skulle bli en vinnande klass förtås!


Bägge lagen ropade "samtidigt" efter att frågan var färdigläst, så för mig och även programledaren var det svårt och höra vilken klass som verkliigen ropade först.


Den vinnande klassen blev Karlsrona Montissori klass 5 som fick ihop 37 poäng, medan Musikugglan klass 5A kammade hem då 36 poäng!


#sverigesradio  #p4blekinge

#semifinal2

#viifemman2021

 

 

 

 

 

 

 

Karlskrona Montessoriskola

 

 

 

 

 

Musikugglan

 

 

 

 

 

 

 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

~~programledare & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 29 april 2021 19:47

 




Än en gång så har jag "dissat" att ta mig bort till lokalen för att väga mig på den "rätta" vågen, men det fixade jag här hemma med min "sovrumsvåg"...men jag vet inte riktigt om jag var så jättenöjd. Men som sagt så visade den ju ett ynka minus i alla fall!

För när jag klev upp på "våguslingen" så visade den 71,1 kg som resulterade i -0,2 kg.


#minusärminus


#inställt  #coronapandemin  #covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 april 2021 15:32

Igår så tog jag min in till euronics, för att kolla lite på ett par NYA hörlurar till min iPhone 7

("urgammal" sort, jag vet)!

Men mina öron brukar jag oftast säga är inte gjorde för sådana hörlurar som följer med i paketet,

och nu då behövde jag nya.

Så jag slog till och köpte mig ett par nya, vilket kommer kännas jättebra...hoppas jag!




 

...här är då sådana som alltid följer med i paketet








 

...och dessa blev de nya, toppen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 










Av Hanna Boman - 27 april 2021 18:08

Den här kvällen så har den första semifinalen avgjorts i Vi i femman. Nu så var det ju ännu mera spännande, med tanke på att då det är semifinal...då blir det väl alltid lite mera spännande!


Så denna kvällen var det Galären klass 5 som mötte Musikugglan klass 5B.


Jodå, det var verkligen väldigt spännande från första start till slutet...så jämnt hela vägen!


Innan sista frågan skulle ställas, så var ställningen 24 poäng till båda lagen/klasserna!


Men sedan när resultatet räknades ihop efter den allra sista frågan, så var det Galären klass 5 som vann med 34 poäng medan Musikugglan klass 5B kammade hem 28 poäng.



#sverigesradio  #p4blekinge

#semifinal1

#viifemman2021

 

 

 

 

 

 

 

 

Galären

 

 

 

 

 

Musikugglan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingrid Elfstråhle  & Ola Palmgren

~~programledare  & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 26 april 2021 17:53

USCH JA!




Nu så har jag väl inte en aning om varför jag har varit såhär dålig på att uppdatera min blogg! Men det är nog säkerligen så att det inte hänt så väldans mycket i mitt liv de sista dagarna, som varit så mycket att skriva om!

Och jodå, jag vet att jag ju ibland brukar lägga in något youtube-klipp för att inte vara helt "bortblåst" i mitt bloggande!


Nämen fy, vilken dålig och halvt om halvt muppigt och konstigt inlägg detta blev nu då!


Men sådana inlägg måste ju också skivas ibland, haha!



#badupdate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards