Alla inlägg under augusti 2015

Av Hanna Boman - 30 augusti 2015 21:21

Jovisst, jag tog mig visst ner till Pingstkyrkan även den här söndagen...tredje söndagen på rad. ;)
En mycket bra & fin gudstjänst, där Paula & Micke sjöng och spelade fantastiskt bra! :)

Sen var Pernilla Bergström dagen predikant och man eller jag i alla fall blir bara så glad av att höra henne predika...tack Pernilla! :)






 

Av Hanna Boman - 29 augusti 2015 22:41

Ja, denna dagen åkte Mamma och jag bussen ut till Jämjö och Hammarbygården (Henrik körde bil ut och mötte oss där).
Först så tog vi oss ner till Mormor, bara för att säga "Hej-hej" först innan vi sedan tog oss till matsalen för att äta lite mat.
Eh, idag så serverades det "Köttbullar & potatis & sås & grönsaker". Gott! ;)

Efter det sen så blev det återbesök hos lilla Mormor, och då fikade vi lite på kaffe & bulle.
Vi spelade och sjöng lite också förstås, brukar bli så då när man kommer till Mormor...åtminstone då Henrik är med som kan spela gitarr! :)

Jaa, och sen så tog vi oss till Kristianopels kyrka & kyrkogården för att titta till Morfars grav...han skulle fyllt 94 år imorgon. :)







 




     




   




   





Av Hanna Boman - 27 augusti 2015 22:57

Jahaja, nu så har det varit till Viktväktarna igen och äntligen så är det varje vecka som vanligt igen.
För nu är semestrar och sånt där slut, och jag är ju sån som tycker det är lättare att hålla sig på "linan" om man tar sig dit varje vecka.
Inte lätt för mig annars alla gånger! :)

Åh, när jag denna veckan ställde mig på vågen så blev ju jag jätteglad!
~men jag var väl lite smått orolig innan jag gick hemifrån, så då blev det vägning här hemma också.~

Vågen hos Stina idag visade 61,2 kg och resulterade ju då i -1,3 kg. :)

Gissa om jag blev nöjd och glad, med tanke på vad som fick göras för två veckor sedan (fick ju betala veckoavgiften).

Känns skönt att vara på banan igen! :)






 




Av Hanna Boman - 23 augusti 2015 23:06

Jomen visst, det blev ju en kvällsgudstjänst för mig också. Eftersom vi har det på sommaren, tja...varannan vecka ungefär.

En mycket fin gudstjänst, där Linnéa Håkansson höll för sången & musiken.
Och det är ju likadant här att man blir glad av att höra henne sjunga, fantastisk röst helt klart! :)









 




Av Hanna Boman - 23 augusti 2015 15:33

Haha, nu så var vi ju inte nere i kyrkan och fikade...eftersom det inte är något kyrkkaffe där under sommartiden.
Men vi kallade det för lite Kyrkfika ändå, eftersom det var ju en fika efter gudstjänsten och vi promenerade upp till Waynes Coffee...efter lite velande vart vi skulle gå.
Sen kom vi överens om att Waynes Coffee, var ett tag den vi hade varit på...och "att jag hade närmare hem efter det..." ;)

Idag beställde jag en Cheesecake & muds cake & självklart en Caffe latte också. Gottgott! :)

TACK för idag Karin! :)











 

Av Hanna Boman - 23 augusti 2015 15:15

Ja, även denna söndagen vandrade jag mig ner till Pingstkyrkan för att fira gudstjänst. :)

Och vilken fantastiskt fin & bra gudstjänst där "On the road" sjöng och spelade, man blir alltid lika glad av att höra dem...för de är ju så duktiga! :)








 








Av Hanna Boman - 21 augusti 2015 16:57

Jaa, nu så äntligen fick vi till det med en fika.
Jag vet inte hur många gånger som vi har pratat om det här, med efter lite chattande på Facebook igårkväll...fick vi till det.
Enkelt och så, vi träffades uppe på Wachtmeister och utgick därifrån. Fast vi gick inte så väldans långt, utan det blev till Café 1344 (längesen jag var där, hehe)!

Jag beställde en Foccacia & PepsiMax och det var väldigt gott. :)

TACK kära Maria för stunden tillsammans med dig idag! :)





 






 

Av Hanna Boman - 16 augusti 2015 21:31

Jodå, idag under eftermiddagen så har vi haft Mariedalsfest ute på Allmänningen. Tredje året vi har den här festen nu faktiskt, och som vanligt alltid lika trevligt!
Då tar man med sig vad man själv vill ha och grilla, hehe...min "specialitet" på det då är ju korv med bröd. Hmm, lättast att få med sig och är ju inte så dumt faktiskt. :)
Men denna gången så köpte jag ~Extra het Chorizo Kryddig korv~ och den var väldigt hot för mina "stackars smaklökar"! Annars brukar jag gilla starkt kryddiga korvar. :)

Och så var det en tipsrunda på tio frågor, 10 barnfrågor & 10 vuxenfrågor. Jamen neej, jag vet inte hur många rätt jag hade på frågorna...och vill nog inte veta heller, vann inga priser nämligen och det spelade väl inte mig någon större roll ärligt talat.
Och jaa, jag äter väl godis då och då...men inte jämnt, vill dra ner på det helt igen egentligen.
Men har inte bestämt när än. ;)
Vinster för vuxenfrågorna var godis, och vinsterna för barnfrågorna var det en boll & ett hopprep & en jojo. :)

Javisstja, det var ju självklart bullfest också (kaffe & bulle) för de som ville ha. Gott! :)


TACK för en trevlig eftermiddag, ni som har anordnat detta här! :)

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards