Alla inlägg under juni 2022

Av Hanna Boman - 30 juni 2022 13:54

HOPPSAN!

 

 


Ojojoj, nu så var det verkligen hur längesen som helst då jag var hos tandläkaren och lagade ett hål. Sist jag gjorde det var då jag gick ute på FOLKTANDVÅRDEN i Lyckeby, och då är det längsedan!

Och då kan man väl tänka sig att man var nervös/orolig, men nää...inte jag!

Samtidigt som jag var där igår, då ville han plocka bort en gammal lagning också (amalgam-lagning, min allra första lagning). 

Nu vet jag inte vilken ordning han tog det, mer än att han började med att bedöva. För det sa jag och har väl alltid sagt eller tänkt: "Kosta vad det kosta vill, men bedövning ska ha när det gäller lagning!" Men sen så kostar det inget extra, om man vill ha bedövning.

Alltså, jag gissar väl på att han gjorde först lagningen och därefter plockade bort den gamla lagningen!



Som väl är så behöver ju inte jag betala mer än 150:- nu förtiden, spelar ingen roll på vad det är jag ska göra!



 #tandvårdsstöd    #blåttkort

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 28 juni 2022 14:03

HOPPSAN!

 


Jodå, samtliga "tokstollar" som känner mig vet ju att jag gjorde mitt besök på Hälsohuset igår och visst brukar jag väl skriva samma dag som jag känner "att blogga måste göras"!

Men inte den här gången heller, typiskt...eller vad ska man säga? Och igår var jag ju där på plats för att endast får högerbenet (det "sjuka") omlindat, vilket gick bra!


Åååh, det är bara så himla skönt nu när jag inte har ont längre. Hehe, utan nu kliar det mest under lindningen emellanåt. Och sånt kan man ju faktiskt stå ut med (åtminstone jag)!



#regionblekinge  #hälsohuset


#rosfeber  #svullenfotochben  #ödem

 

 

 

 

 

 

Hur snygg som helst i munskydd på, återigen restriktioner...

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 27 juni 2022 12:47

TEMADAG!

 

Hoppsan!

 


Det var ju igår som det var CHOKLADPUDDINGENS DAG och det är väl inget att förglömma!

Nu är väl inte jag en sådär superförtjust i just bara CHOKLADPUDDING, utan i så fall så ska det vara chokladmousse med crisp (men det är väl inte nån chokladpudding i den bemärkelsen)!



#chokladpuddingensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 26 juni 2022 16:58

Igår så blev det en tur ut till Trummenäs, ihop med Lars & Eva!
Det var en mysig stund, med både glass & fika!

#siaglass #saltedkaramell
#kaffemedmjölk #bragokex


Efter att vi hade varit på Trimmenäs, då blev det en sväng till Hässlegården och där grillades det korv med bröd & potatissallad & ketchup & senap & grillad lök.

Sen ost o kex & vindruvor & biggaråer!

#siaglass #saltedkaramell
#kaffemedmjölk #kanelbulle
#bragokex



#korvmedbröd #potatissallad #ketchup #senap
#grilladlök
#ostochkex #vindruvor #biggaråer


TACK för denna mysiga stunden igår!


Bilder kommer senare, google-bilder?

Av Hanna Boman - 25 juni 2022 23:34

SORRY ETT VÄLDIGT SENT INLÄGG!

 


Igår så var det ju MIDSOMMARAFTON, då jag och mamma var ute i Jämjö hos Eivor & Martin...och då träffades vi hemma hos dem klockan tre!

Det var då det blev en något senare lunch, som förstås bestod av matjesill färskpotatis & gräslök & gräddfil & rädisor & tomater & gurka & äggklyftor!


Efter det så blev det efterrätt som bestod av jordgubbar glass maränger!

För vad vore en midsommar utan jordgubbar?



 






   


#midsommarafton2022




#matjesill  #färskpotatis  #gräslök  #gräddfil  #rädisor  #tomater  #gurka  #äggklyftor


#jordgubbar  #glass  #maränger 




 





 






#jordgubbstårta  #kaffemedmjölk




   





#korvmedbröd  #ketchup  #senap  #rostadlök
















   





TACK för en mysig & trevlig midsommarafton!

      


Av Hanna Boman - 24 juni 2022 12:18

 




 





 








 










 

Av Hanna Boman - 24 juni 2022 09:18

ÄNTLIGEN!

 


Igår var det då äntligen dags för den tradionella LÖVMARKNADEN på Karlskronas gator och torg igen (allra mest på torget)!


Så efter Bea och jag hade varit på SumoSushi, då tog vi oss upp på självaste Lövis!

Det allra första jag såg då som jag skulle ha var DONUTS, sen var det bara att fortsätta och då fick vi fort syn på BRÄNDA MANDLAR och GODISREMMAR med (precis vad jag brukar vilja ha)!


Så skönt väder med till att gå på LÖVMARKNAD, inte en regndroppe alls vilket verkligen var skönt!



#lövmarknad2022


#donuts  #godisremmar  #brändamandlar

#langosmedgräddfilräkorochrödlök

#biggaråer

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 23 juni 2022 22:38

Under sena eftermiddagen idag så möttes Bea o jag först iknnd 


 



#somosushi #bläckfisksallad

#vårrullar










 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards