Alla inlägg under januari 2019

Av Hanna Boman - 31 januari 2019 22:27

Nu den här kvällen så har äntligen Alpha satts igång igen efter juluppehållet, vilket kändes riktigt kul att träffas igen!

Som alltid så samlas vi alla först till lite förtäring av mat/fika, och denna gången blev det köttfärspaj & sallad!
Väldigt gott!
Sen blev det ju även kaffe & chokladboll!

Efter det så delade vi upp oss i våra grupper, vilket kändes bra.
Vi i våran grupp "Att våga stanna" läste igenom Johannesevangelium 10 o pratade om det.

Jag blir nästan alltid, eller ganska ofta sådär fundersam över om jag ska läsa igenom t ex hela Johannesevangelium någon gång...men har liksom aldrig kommit dit än (får se när det blir, om det blir...)








   












 



Av Hanna Boman - 31 januari 2019 21:18

Den här dagen/kvällen har det då varit den andra & sista semifinalen i Vi i femman.

Ojojoj, vilken match så spännande...de var jämnt hela tiden!

Och denna gången var det Östratorpsskolan klass 5B från Karlskrona som mötte Svettpärlan klass 5A

från Karlskrona.

Fortfarande tycker ju jag att dessa femteklassare är så duktiga på att svara på frågorna!

Jag tror ju aldrig att jag skulle klara av att svara på dessa frågorna såhär många år senare.

Men det kan ju femteklassarna, helt suveränt!

Matchen avslutades denna gången med Östra Torpsskolan klass 5B vann med 33 poäng medan 

Svettpärlan klass 5A kammade ihop 30 poäng.

Så jag säger bara: "Snacka om att det var en grymt jämn match!"




#viifemman2019

 




 

Östra Torpsskolan





 

Svettpärlan









 







 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren   

~~programledare & domare~~

 

 

 

...idag fick Peppe Alfiero vara domare

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 31 januari 2019 16:23

Jamen visst ha jag varit till ViktVäktarna även denna veckan, när det är torsdag och allt. 

En hel del medlemmar var där på plats idag, roligt när det är lite fler än "bara" några stycken. Men det brukar ju vara vanligtvis många som stannar kvar på mötet, och en del som bara tar sig på invägningen.


Och vad pratades det om idag då på mötet? Yes, idag så pratades det WW-appen. Och vad man kan använda den till: registrera scanna i affären skriva in recept viktresultat communitys.


Jadå, en del använder ju sig av appen i stort sätt hela tiden...medan jag inte gör det lika ofta. Men det kanske är så att jag ska göra, vem vet?


Jahaja, och vad visade den där usla vågen idag då? Äsch, idag var den minsann inte alls usel...inte nånstans!

Men tanke på att den visade 67,9 kg som resulterade i -1,9 kg.

Så jag "skuttade" av vågen idag med ett leende på läpparna, tjohooo!


TACK för det snälla vågen!

  










 











 

Av Hanna Boman - 30 januari 2019 23:27

Eeeh, nope...jag har inget annat att uppdatera bloggen med just nu.

Så det får la bli med ett enkelt GODNATT bara!




Javisstja, nu har äntligen renoveringen av mitt

badrum satts igång...så får inte vara där just nu under en vecka eller så.

Så nu bor jag hemma hos pappa & Charlotte!
Men det kommer bli fint, JÄTTEFINT!



#renovering #badrum




/Kram & godnatt

Av Hanna Boman - 29 januari 2019 23:47

Nu ikväll tog "galna" jag mig ner till Hemmakväll för att fylla på mitt "gamla" busskort för att

få det till ett 1-zonskort istället.

Och då fick jag "köpa" mig ett helt nytt busskort, för att jag ska kunna fylla på det vidare via 

www.blekingetrafiken.se

Förut var det bara att fylla på sitt gamla busskort, men dock inte nu då.

Om man fyller på sitt gamla busskort, då får man tydligen fortsätta ta sig ner till Hemmakväll.

Men det vill man ju inte, bekvämare att sitta hemma vid datorn och göra det!




#blekingetrafiken  #busskort  #1zonskort


 













 

Av Hanna Boman - 29 januari 2019 23:09

Nu ikväll så har första semifinalen av Vi i femman gått av stapeln mellan Nättrabyskolan klass 5B  från Karlskrona som mötte Musikugglan klass 5från Karlskrona.

Och den här kvällen var swr ju förstås lika spännande match, men efter den sista frågan så var det verkligen överlägsen serie till Musikugglan klass 5B med hela 47 poäng medan Nättrabyskolan klass 5B kammade hem 24 poäng!



#viifemman2019

 

 

 

 

 

 

 

  

Nättrabyskolan

 

 

 

 

 

 

 

Musikugglan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

~~programledare & domare~~







 











 

Av Hanna Boman - 29 januari 2019 18:02

Jahaja, idag är det visst VEGANPIZZANS DAG...en TEMADAG återigen

bland dessa TEMADAGAR!







#veganpizzansdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards