Alla inlägg under juni 2023

Av Hanna Boman - 29 juni 2023 17:23

Nu så var det förra veckan som jag tog mig in till GULDFYND, för att dels kanske kolla på lite nya örhängen...men det brukar oftast vara lite svårt för mig att kolla på "bara några", hehe! Så det blev ju en del som sagt, men jag är och blev nöjd!


Och då var det och är tydligen fortfarande SOMMARREA på smycken, vilket var ju därför som jag var lite nyfiken på att kolla. Varför inte, liksom?



#guldfynd  


#sommarrea  #20%  #50% #70%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 juni 2023 21:49

Nu så var det äntligen dags, jag som trodde/fick för mig att de hade brynt smör på Gelato.
Men äsch då, de hade de inte?så jag ?slapp? välja den sorten (har varit o är nog fortfarande väldigt skeptisk till att prova).


Jag beställde en belgisk våffla & saltlakrits, vilket var väldigt gott!


#gelato
#1glasvatten #belgiskvåffla #saltlakritsglass
#jordgubbar #grädde #blåbär





TACK Maria för denna trevliga stunden!

  







 











     

Av Hanna Boman - 27 juni 2023 20:03

Idag under eftermiddagen, så tog jag mig ner till Polishuset för att för allra första gången i mitt liv fixa ett NYTT ID-kort!

För annars så har jag alltid gjort det på banken, men kände bara att nere på Polishuset går det betydligt mycket fortare.

Hepp, så först igår så givk jag in på www.polisen.se för att boka tid för att sedan kunna ta mig ner idag då (nu så behövde man tydligen inte göra nån tidsbokning, utan det skulle ha gått bra ändå...fast det skulle nog ta längre tid!


Nu så tar det bara en vecka, innan det är färdigt att komma ner och hämta!


Det bästa med att göra det där nere, var att man gjorde allt på plats... foto/längd/fingeravtryck!


#polisen  #polishuset  #internationelltidkort

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 26 juni 2023 23:18

TEMADAG!

 

 


Jomen ja, det har ju varit chokladpuddingens dag idag och är väl egentligen ett tag till! Men om jag ska vara ärlig, så är inte jag så jätteförtjust i bara enkel CHOKLADPUDDING. Uan om jag vill ha, då köper jag hellre chokladmousse med crisp...som jag då tycker är så pass mycket godare!


Minns då jag var barn, då blev det för det mesta chokladpudding till efterrätt efter en söndagsmiddag!




#chokladpuddingensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 juni 2023 23:42

Nu så har vi börjat med gudstjänster/andakter på kvällstid under hela sommaren, som då var start ikväll! Nää, det är ju inte någon gudstjänst i den bemärkelsen...utan mer som en andakt, som håller på i en halvtimma unngefär.


Sedan efter så är det korvgrillning och fika, ute i foajén. Samtidigt som man får umgås med varann i så länge man vill och orkar typ!





 

Ruth & Bea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grillad korv & saft

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 24 juni 2023 15:42

 





Nu så var det ju midsommararatfon igår, och då var mamma och jag ute i Jämjö hemma hos Eivor & Martin!


Efter att jag hade kommit (som var lite sen), då var det dags för den vanliga midsommarlunchen som sig bör innehåller färskpotatis & matjesill & gräslök & gräddfil & äggklyftor & gurka & tomater som verkligen var jättegott (för mig är det första gången som jag äter matjesill & färskpotatis till midsommar) och det är då det smakar allra bäst!


#matjesill #färskpotatis #gräslök #gräddfil #äggklytfor #gurka  #tomater

 

 


Eftersom min mobil muppade sig o höll på, då blev det endast en "matbild"... men vi satt sedan ute på altanen och åt jordgubbar & glass som oxå smakade väldigt gott!




Nån timme senare sen så blev det jordgubbstårta kaffe, sittandes kvar ute på altanen hela tiden!





Vi satt som sagt ute på altanen hela kvällen, fram tills det var dags att grilla och då blev det 

grillad korv med bröd & en massa tillbehör till förstås som ketchup senap rostad lök gurkmajonnäs!

 

 

 

 

 

 

 

 

TACK för en mysig & trevlig midsommar!



  

Av Hanna Boman - 23 juni 2023 08:58

 










 









 









 








 

Av Hanna Boman - 22 juni 2023 19:27

Nu så har det varit årets stora evenamang här i Karlskrona, nämligen LÖVMARKNADEN som alltid brukar vara dagen före Midsommarafton.

Detta är ju nånting som man verkligen måste gå på, varesig det regnar eller inte!

Hehe, nejdå...denna gången så regnade det inte alls, utan strålande sol och varmt...men det var lite vindar också!





#lövmarknaden2023

 

 

 


#donuts    #godisremmar  #brändamandlar

 

 

 

 


 




   






   




Den här gången så fixade jag i gott om tid. redan i maj månad att jag ville ha ledsagning vilket jag fick oxå. Känns oftast skönt att få nån att gå med, roligare än att gå helt ensam!


Nejdå, jag brukar väl inte gå ensam på LÖVMARKNADEN... men den här gången så fick det bli såhär!



Självaste dagen avslutade vi med en fika eller matstund nere på Café 3 G, där jag beställde en vegetarisk toast med tsatzikidressing som verkligen var jättegod!
















 








 







 






Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards