Alla inlägg under november 2015

Av Hanna Boman - 30 november 2015 21:45

Jaa, det är sant!
Idag har jag varit på Karlskrona Lyckå Ridklubb för första gången på hela 20 år, fast är nog lite mer. För jag slutade rida våren -1995!
Och har alltså inte varit där nåt alls sedan dess, så det var riktigt roligt att få följa med Martina & Iris ikväll då Iris skulle rida!
Hm, det var ju inte utan att jag fick lite försmak av att rida igen...hehe!
Fast jag tror att det får minsann stanna där i funderarstadiet, tror inte det kommer komma längre än så!

Men stort TACK Martina & Iris för att jag fick följa med idag, gör gärna om det! :)

Av Hanna Boman - 29 november 2015 21:22

I eftermiddags eller efter gudstjänsten idag så följde jag med Martina & Morten med barn hem på lite adventsmys! :)
Jag pysslade lite eller kollade på när Iris satt och pysslade. Hon gjorde en ljuslykta med en massa bilder på, och fin blev den.
En bit in på eftermiddagen så blev det risgrynsgröt & smörgås & dricka (julmust & bubbelvatten).
Riktigt gott, och till efterrätt serverades nån saffranskaka...minns inte riktigt vad det var, men gott var det med grädde & bär till!

Sen hade vi "paketleken" och jag lyckades få ett paket i alla fall (änglavingar)!

TACK för en supermysig eftermiddag! :)




 



 






Av Hanna Boman - 29 november 2015 19:50

Idag så har vi ju då äntligen firat in "Första Advent"!
Och det gjorde jag då tillsammans med Second Voice & självklart alla andra i Pingstkyrkan förstås. :)

Man blir så fantastiskt glad av att sjunga in dessa underbara adventssånger både som föramlingssånger och körsånger, jaa...nu sjöng ju vi "våra" sånger, sen sjöng vi den traditionella "Hosianna" ihop med övriga...som man brukar! :)

Jamen självklart så var det ju Adventsfika nere i caféet efteråt också med "Kaffe & lussekatt & pepparkaka". :)





 






 











 








Av Hanna Boman - 28 november 2015 21:12

Jepp, i förra inlägget så fick jag tydligen inte med bilden på julpyntet jag köpte idag...så himla typiskt, så gör väl ett nytt försök nu då! ;)

Av Hanna Boman - 28 november 2015 19:57

Jaa, när man ändå var ute i SecondHand idag (som "vanlig människa")...så kunde väl inte jag låta bli och köpa lite julpynt, för en väldigt billig peng! :)
Tre grejer för endast 25:-, perfekt!

Så jag blev riktigt nöjd, för detta pyntet behövde få sig ett "nytt hem" väldigt fort tydligen, haha! :)






 

Av Hanna Boman - 28 november 2015 15:17

Idag så var vi ett stort gäng från Second Voice som sjöng våra adventssånger i Second Hand och vi stod i Café 2!
Mycket folk var det som fikade och lyssnade på oss, även mycket folk i butiken överhuvudtaget.
Riktigt kul var det att sjunga adventssångerna idag, en liten mjukstart inför Första Advent imorgon då vi sjunger på gudstjänsten i Pingstkyrkan! :)

Sen efter att vi sjungit så blev det "garagefika" för oss i kören, "kaffe & baguette".
Gott! :)





 






















Av Hanna Boman - 27 november 2015 00:00

Jodå, idag så har jag ju även hunnit med att ta mig till Viktväktarna också.
"Hur vill du att december ska bli?"
Yes, det var vad det pratades om idag eller den här veckan.
Och för mig kommer december vara en månad precis som övriga månader på året, inga svårigheter alls ärligt talat! :)

Jomen, vad visade vågen idag då jag ställde mig på den?
Nja, lite "busig" var den ju idag...eftersom den visade ett litet plus, men var inte så farligt.
Resultatet blev 60,7 kg som då resulterade i +0,2 kg.
TACK för det vågen! :)








 









 


Av Hanna Boman - 26 november 2015 23:49

Yes, idag så fungerade det helt okej att lämna blod. Det kändes så himla skönt, för skulle det inte lyckats idag...då hade jag nog inte varit beredd på att komma tillbaka fler gånger.
Men nu så gick det bra och funkade direkt att bli stucken i högerarmen, som jag alltid blivit stucken i tidigare genom alla dessa år. :)

Hb-värdet var ju detsamma som förra gången, eller hur man nu ska säga. För det blev ju inget värde taget sist då, så mitt hB-värde var 138.

Som plåster på såren idag så fick jag en "frukostskål" plus att jag fick byta ut den blåa muggen efter att den blivit naggad. :)






 





   







 




 





      

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards