Alla inlägg under oktober 2023

Av Hanna Boman - 31 oktober 2023 21:44

TEMADAG!

 


Jaha, så har det varit Halloween-dagen idag och är väl ett tag till! Men är väl inget som jag riktigt längtar efter eller gillar.

Med tanke på att man inte alls är uppvuxen med det här alls, för på den tiden som jag var barn då fanns det ju inget sådant alls!

Men visst är det fint med pumpor som är urgröpta med ett ljus i, nu i detta mörker!



#halloween2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 31 oktober 2023 20:54

Nu när det den här veckan är HÖSTLOV, då är det som vanligt fritidsgård för skollovslediga barn & ungdomar och det har det varit i en massa år... vet nog inte riktigt hur många år. Men det bäst är ju att det är ett stående koncept, att det håller i sig fortfarande. Min plan var att komma ut betydligt mycket tidigare än vad jag gjorde, så hann då inte vara på plats så läge... men när jag kommer ut, så var det väldigt lugnt med barn.


Så var bara några stycken som satt vid ett bord, när jag bara kom in och sa: "HEJ!"  


Efter en stund sen så blev det att jag tog mig lite fika, vilket var gott!


#höstlov2023   #fritidsgård

 

 

 

 

 

 

 

   

   

Här är lite exempel på vad som finns i cafeterian

 

 

 

 

 

 


#2glasrödsaft  #1toasted

 


#1stormuggkaffemedmjölk  #1lion #2saltapatroner  #blandadesorterskolor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 30 oktober 2023 22:34

TEMADAG!

 

 

Just idag så har det varit och är väl ett tag till LUTFISKENS DAG

Fast jag kan väl tycka att det är lite väl tidigt att ha lutfiskens dag, med tanke på att lufisk äter man ju oftast vid jul och inte riktigt nu!

Åtminstone så har det alltid ätis lutfisk till lunch varje julafton!



#lutfiskensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 oktober 2023 19:38

Den här söndagen så tog jag mig ut till Mariedalskyrkan (faktiskt första gången på länge, åtminstone känns det så...)


Men det var en fantastiskt fin gudstjänst på många olika sätt!


Nästan så man skulle kunna kalla det för en lovsångsgudstjänst, eftersom det sjöngs mestadels lovsånger...vilket jag tycker om och har väl alltid gjort!







 

Anna Lönnebo-Samuelsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Debutpredikant: Miradi Markuiza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite Mingelfika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 oktober 2023 19:13

 





Idag så har det varit en så kallad släktfest/släktträff ihop med Henrik & Einar under eftermiddagen! Jomen jadå, vi var många som var där... istället för att samlas alla i lägenheten på Långö, så blev det jättetoppenbra ute i Mariedalskyrkan.



Ptja, nu så blev jag lite lagom försenad på grund av... (nä, behöver ju inte 

göra något offentligt av det...för de som vet, och så

där får det stanna)!



Det började med lunch som bestod av spaghetti köttfärssås riven ost oliver ketchup sallad


Mums, alltså det var verkligen jättegott! Självklart så serverades det efterrätt/fika med, som var 
kladdkaka i långpanna toppad med strössel kokosvaniljglass ischokladglass vispgrädde & Knasbollar kaffe.










   

















Av Hanna Boman - 26 oktober 2023 22:53

TEMADAG!

 

 


På dagen idag så har det då varit och är ju ett litet tag till POTATISENS DAG

Det bästa med potatis, är väl att man nästan kan göra vad som helst... eller hur?



~~~koka potatis steka potatis råsteka potatis

klyftpotatis potatismos potatisgratäng~~~





#potatisensdag2023





 









  







   








      



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards