Alla inlägg under oktober 2020

Av Hanna Boman - 31 oktober 2020 19:52

Nu i måndag(26/10)efter jobbet så blev det en runda till Amiralen!

Först blev det då en runda in till Clas Ohlsson, för att jag ville ha en PepsiMax (smaktillsats till SodaStream).

Sen därefter blev det en sväng in på InterSport, där jag hittade och köpte en ny & varm vinterjacka!


#amiralen


#clasohlsson  #pepsimax  #smaktillsats #sodastream


#intersport #mckinley  #vinterjacka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 30 oktober 2020 23:58

TEMADAG!



Idag har det varit och är väl i och för sig fortfarande "ett par minuter" till LUTFISKENS DAG!

Det som jag kan tycka är att det är just idag, en relativt bra bit innan jul...med tanke på att det är ju vid jul man äter just LUTFISK!



#lutfiskensdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 oktober 2020 21:22

Ännu en torsdag som har gått i ViktVäktarnas tecken!

Den här veckan var handlade ämnet om portioner och hur mycket vi äter!


3 snabba fakta:

 

  1. En mängd olika faktorer påverkar hur mycket vi äter
  2. Den serveringsmängd/portionsmängd som står angivet på olika förpackningar baseras på vägledningning från ex Livsmedelsverket för att säkerställa näringsinformationen visas konsekvenst (rekomendation)
  3. Portionsstorlekar är PERSONLIGA!

Och vad visade den här uschliga vågen den här veckan då jag "skuttade" upp på den? För inte var den snäll inte, då den visade 72,5 kg som då reslutterade i +0,3 kg.





Det går ju helt åt fel håll Hanna, för såhär vill du väl inte ha det?












 






Av Hanna Boman - 29 oktober 2020 15:23

Nu när jag brukar jobba i SecondHand, brukar jag väldigt sällan gå runt och kika runt i övriga delen av affären.

Men nu när jag var där i lördags (24/10), då blev det bara så att jag ville ta en tripp bort för att kolla lite!


Och detta har väl nog inte nånsin hänt att jag har köpt ett klädesplagg i SecondHand, men i lördags hittade jag en jacka. 

Nej, inte någon vinterjacka...utan en mer övergångsjacka från höst - vinter eller från vinter - vår!




#jackaför59:-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 26 oktober 2020 19:36

TEMADAG!

 


Den här dagen idag, så är det visst POTATISENS DAG!


Men det var väl inget som jag visste, förrns jag kollade bland TEMADAGAR!


Och man kan ju göra så mycket olika saker med POTATIS, eller hur?






~~koka potatis & steka potatis & råsteka potatis & klyftpotatis & potatismos~~









#potatisensdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 


 







 








   

Av Hanna Boman - 24 oktober 2020 20:03

Efter att jag hade jobbat klart i SecondHand och kommit in till stan igen, då träffade jag Karin utanför Cityhallen för att sedan ta oss in där och handla lite gottgott först inna vi tog oss hem hit till mig.


#icacitronläsk  #fantaflädercitron

#grilladerevben  #grilladkyckligklubba

#potatissallad  #mimosasallad  #cocktailtomater

 

 

 

 

 


TACK för att du ville hänga med mig

denna eftermiddagen Karin!


  

 

 

 

 





Av Hanna Boman - 24 oktober 2020 19:38

TEMADAG!

 

 

 


Jaha, på dagen idag så är det RAGGSOCKANS DAG! Hur många har just idag använt RAGGSOCKAR?

Personligen så är ju inte jag den som aldrig använder mig av RAGGSOCKAR!

 

 

 

 


#raggsockansdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 24 oktober 2020 19:11

Nu så har det varit en Jobblördag till för mig i SecondHand Café 2. (det går fort mellan gångerna, när man som jag är inne o jobbar var tredje lördag).


Den här gången var Iris med och hjälpte till, eftersom det var Martinas lördag...bara det att de började redan klockan 07:30.



När det sedan var dags för lite rast, då gick Iris & jag och fikade...vilket var både mysigt & gott!



#2kopparkaffemedmjölk  #1lokapäron

#1ciabatta  #1kanelbulle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 











 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards