Alla inlägg under juni 2013

Av Hanna Boman - 30 juni 2013 22:18

Jajemen, jag tog mig ut till "min egna" kyrka idag också. Nu när det är sommar så har ju vi kvällsgudstjänster och då kan man hinna med bägge delar, hehe!

En mycket fin sånggudstjänst där Marianne & Magnus höll för både sång och musik. Riktigt bra sånger som man bara ville höra mer av helt enkelt.


Sedan var Sören mötesledare och det roliga där då var ju att när vi skulle läsa "Fader vår" så kom han av sig lite och sa att han inte kunde den, hmm...(lite småkomiskt var det allt).







 


TACK för en fantastiskt fin sånggudstjänst!  





















 

Av Hanna Boman - 30 juni 2013 15:36

Jomen visst, idag så traskade jag ner till Pingstkyrkan och var med på gudstjänsten där (det känns jättelängesen som jag var där nu ju).

Hmm, jag kan ju säga det att jag var där verkligen i sista minuten...men kom inte försent, hehe!


Gudstjänsten var fin och innehållsrik med en fantastisk predikan som man gärna bara ville ha mer av.


Sen så var det Beatrice Dolk & Rut Blomkvist & Gabriel Almqvist som ledde oss i lovsång och även gemensamma församlingssånger.



 

Bea & Ruth & Gabriel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 29 juni 2013 21:37

Jamen precis, vad sysselsätter jag dagarna med?
Ja, det kan man undra. Om jag ska vara ärlig så händer det inte så värst mycket. Jag sitter i soffan med mitt högerben upplagt på soffbordet (fast dock inte nu då, hehe).
Samtidigt så tittar jag ju på TV om det är något som är värt att se på förstås, annars går ju alltid Barnkanalen hem hos mig nu!

/Tjingeling










Av Hanna Boman - 28 juni 2013 22:12

Idag har jag gjort besök hos TANDLÄKAREN och det var ju bara den där vanliga årskontrollen med röntgen och tandstensborttagning. 

Förresten så var det TANDHYGIENISTEN som tog hand om det hela och inte TANDLÄKRAREN.
Men hade jag några hål i mina tänder då?
Njaej, men nästan som vanligt att det brukar vara kariesangrepp på eller mellan vissa tänder. Men det kan man ju råda bot på med att använda tandtråd/tandpetare.
Och där om jag använder det, då blir det tandpetare!
Jag har inte sådär jättelätt att använda tandtråd, hehe!
Det bästa av allt med tanke på detta tandläkarbesöket idag är nu att jag kommer få betala endast 150:- vid varje besök.

Anledningen till detta är för att jag har problem med mina händer och fingrar vad det gäller att sköta tänderna fullt ut.
Sen så fick jag en liten present och det var ett så kallat extraskaft till tandborsten, eller hur man nu ska säga.
Jag vet inte om den kommer att hjälpa mig, men den kommer att testas i alla fall.








Av Hanna Boman - 27 juni 2013 22:51

Oja, jag har ju varit ner till viktväktarna denna veckan också. Först tidigare under eftermiddagen så kände jag inte direkt mig jättepigg att ta mig dit idag, men om jag inte skulle ha gjort det då lovar jag att jag garanterat hade fått spunk. Eftersom nu går Stina på semester i tre veckor och så skulle jag ju inte fått träffa henne på jättelänge.

Men som sagt så envis som jag är så traskade jag ner dit och det kändes bra.

Och vad pratades det om idag då? "LÅT DIG INTE LURAS TILL ATT ÄTA OCH DRICKA MER!"

Om man har en skål med nötter så kanske man har lätt att ta en stor näve med nötter istället för kanske bara tio stycken.

Det kan ju vara likadant med att lägga upp mat på tallriken, att man lägger upp hur mycket som helst. INTE bra alls!


Men vad sa vågen idag då när jag ställde mig på den? Jodå, det var ett litet minus den här gången också. Så den stannade på 59,1 kg som då resulterade i -0,1 kg.

Hur är det nu, ska jag verkligen gå ner mera i vikt? Nej, det ska jag ju inte eftersom jag för fyra veckor sedan blev GULDMEDLEM. Min målvikt var ju 60 kg. Och där ska ju jag stanna, eller hur?


Jomen visst, ändå bra jobbat även denna veckan Hanna!  








 



Av Hanna Boman - 26 juni 2013 20:23

Yes, den här gången kom jag hem riktigt fort från sjukhuset vilket verkligen känns riktigt skönt!
Det sista intravenösa fick jag igårkväll av kvällens nattsköterska då.
Sedan imorse så fick jag min första tablett som jag nu kommer att fortsätta ta 1 tablett 3 gånger dagligen fram till och med måndag 1/7. Sen därefter kommer det att bli 1 tablett 2 gånger dagligen fram till och med den 30 september.
Jodå, en riktigt lång kur på detta nu då...lite halvorolig är jag nog allt för om min mage kommer klara av denna långa kuren av Antibiotika.
Jaja, skönt att få vara hemma nu igen i alla fall!




/Tjingeling

Av Hanna Boman - 25 juni 2013 21:09

Jepp, jag är fortfarande kvar på sjukhuset då. Och i eftermiddags fick jag besök av Marianne & Vilma, som typ visste vad jag behövde...hehe!
En liter jordgubbar & en chokladkaka & en låda med chokladtoppar.
Mmm, vad gott!

Chokladkakan har jag förstås inte öppnat än, men jag kan nog tänka mig att den är riktigt god.

TACK Marianne & Vilma för att ni kom och förgyllde eftermiddagen!




/Kram






   










 

Av Hanna Boman - 23 juni 2013 22:50

Jodå, vad ska man nu säga då? Idag har jag varit feberfri igen och det känns ju helt okej.
Så den där febern som kom igår var nog bara en snabb påhälsning.
Jag hoppas ju på det i alla fall och att den inte återkommer heller, inte nu i varje fall. Hmm!
Sen kan man ju för sjutton undra vad jag gör "uppe" nu?
Jag borde nog kanske släcka ner nu och komma till ro för att sova.



/Kram & Godnatt









 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards