Alla inlägg under september 2021

Av Hanna Boman - 30 september 2021 21:34

Jomen visst har man väl varit ner till ViktVäktarna även denna torsdag, och precis som förra veckan kom jag ner i god tid innan workshopen började så jag hann ju göra ett "skutt" upp på vågen innan workshopen började...vilket känns så himla skönt!



PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

 

 


Vad visade vågen då det var min tur att "hoppa upp" på den? Eftersom jag har varit väldigt "duktig" på att stoppa i mig både det ena och andra de sista dagarna, så inbillade jag mig att vågen skulle sluta på ett gigantiskt stort PLUS!


Men nejdå, det var inget stort plus alls...eftersom den stannade på 71,5 kg vilket resulterade i +0,3 kg.





#återigernfysiskamöten  #hållaavstånd

#covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 september 2021 20:08

TEMADAG!

 


Hur många har idag vetat att det är KAFFETS DAG? Nu har jag ju inte hört om det på radion eller så, men hade väl ändå en liten vetskap om det! 

Annars vissa temadagar och så brukar ju talas om på radion, men inte denna dagen...konstigt nog kanske!


Det finns ju en hel del som verkligen behöver ha kaffe på morgonen till exempel, och sedan några gånger till under en dag!


Jodå, visst dricker jag kaffe...men kan ju säga att jag inte är beroende av kaffe. Så jag klarar mig utan kaffe under en hel dag, om så skulle vara!



#kaffetsdag2021







 






 









   






 

Av Hanna Boman - 26 september 2021 21:08

Nu så har vi äntligen fått fira gudstjänst i den nyrenoverade kyrksalen, och vilken fantastiskt förändring och lyft det har blivit!


Själv har ju jag varit där uppe i kyrksalen två gånger under renoveringen, för att vara lite nyfiken och då har det varit många medlemmar från församlingen som varit med i renoveringen!



Gudstjänsten började med att vi fick sjunga lovsånger ihop med LOVSÅNGSTEAM, som förstås stod framme på estraden!

En del lite nya lovsånger för mig, men var lätt att lära sig att sjunga med i sen oxå!







 

Niclas Madestam

 

 

 

 

 

 

 

NIclas & Beanice, som har hållt i trådarna med 

kyrksalsrenoveringen

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Lovsångsteam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mingelfika nere i foajén

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

Av Hanna Boman - 26 september 2021 18:27

HOPPSAN!




Nu så var det ju en fantastisk FÖRSAMLINGSDAG i Pingstkyrkan igår, som började redan på förmiddagen (tror jag) men vi som hade varit och jobbat i SecondHand kom förstås lite senare. Kanske inte alls var så många som var med, vad vet jag?

Men en fantastiskt inspirerande och bra församlingsdag, där den samlingen vi började vara uppe i Möllebackskyrkan i kyrksalen där.

Då hade vi församlingsföreståndare Marcus Ardenfors från Pingstkyrkan i Jönsköping, som verkligen var jätteduktig på att inspirera oss alla på ett eller annat sätt!


Efter denna stunden så fick vi ta oss ner till våran kyrka, där det serverades hamburgare med bröd. Plus att det var en tipsrunda på 12 frågor och även lite andra lekar/tävlingar.



~~tyvärr, så blev det ingen matbild på hamburgaren...för den fick ätas på stående fot~~



Med 12 tipsfrågor, kan man ju nästan tro att det ska vara en halvlång promenad kanske över till Hogland Park.
Men nej, det var alla 12 frågorna runt kyrkan för de satt väldigt tätt också.

Senare sen så blev det ytterligare promenad upp till Möllebackskyrkan, för att ha Nattvardsgudstjänst samtidigt som det även var lovsångsstund!




TACK alla för en fantastisk dag igår, jag kände mig verkligen så välsignad när jag kom hem!

~~satt/gick o nynnade på lovsångerna när jag kom hem!~~




 

Marcus Ardenfors

 

 

 






 

...mitt "lilla natvards-kit", som jag missade ta när

alla andra tog...så jag tog det efteråt, hehe!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 september 2021 21:13

Ännu en lördag i SecondHand för att jobba, och visst hade vi att göra i stort hela tiden. Okej, kanske inte hela tiden utan ibland var det lugnt o sen kom det en rusch av kunder/gäster (jag kallar folket för gäster, då man kommer till ett café typ)

Men vi har haft en rolig stund idag, Martina & Iris & jag & Vera.


Iris och jag räknade bort VÄXELKASSAN idag, typ en kvart innan vi skulle stänga (första gången för Iris).


Sen fick vi in en stadig mängd med pengar, nu börjar det kännas som om vi börjar komma upp i ungefär samma summor som vi gjort tidigare innan den här pandemin vilket verkligen är jätteroligt!

   


#pingstkyrkankarlskrona #pingstkyrkansecondhand #gullbernavägen4 #stämjärnet



#2kopparkaffemedmjölk #1cocacolazero #2ciabatta #1päronbiskvi







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 september 2021 08:47

TEMADAG!

 

 


Ojaa, idag är det LÖSGODISETS DAG! Så då är det väl på dagen idag som man får äta LÖSGODIS va? Eller kan man verkligen inte äta det vilken dag som helst på året?

Man kan ju undra, eller hur? För min del blir det inget ätandes av LÖSGODIS idag i alla fall!



#lösgodisetsdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 september 2021 08:29

TEMADAG!

 


Åååh, idag så är det ÄPPLETS DAG!

Hur många visste om det att det är ÄPPLETS DAG idag? Nä, jag visste inte om det riktigt... förrän jag kikade in i min egna blogg o kollade att jag skrev om det för ett år sedan oxå!


Men visst är det gott att äta ett äpple då och då? Jag har väl blivit en sådan nu på den sista tiden att jag ofta köper hem äppen, och äter det ganska ofta. 

En bra frukt att "knapra" på ibland, tycker jag nog allt!



#äppletsdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 september 2021 06:21

HOPPSAN-HOPPSAN!

 

 


~~Detta skulle ju jag ha berättat om redan i torsdags (23/9), för det var ju då det hände... men blev inte riktigt så. Sen hade jag ju tänkt ta det igår (dagen efter, men blev inte då heller)~~



Ännu en torsdag som man har varit ner till ViktVäktarna, och jag var den här gången för en gång skull nere i tid för att inte säga "i gott om tid innan workshopen startade... vilket kändes väldigt skönt!



PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

 

 

Det var rätt så många medlemmar som stannade kvar och var med på workshopen. Man hinner liksom prata med och diskutera med varann som är lättare än att på ett fysiskt möte än att vara med på LIVE-sänd workshop (som jag faktiskt fortfarande är med på om måndagskvällarna).

 

Jaha, och vad visade vågen då jag "skuttade" upp på den denna veckan? För den här veckan måste jag ju säga att den var snäll emot mig då den visade 71,2 kg vilket resulterade i -0,5 kg.

 

 

TACK för detta MINUS snälla vågen!

 

 

 

#återigenfysiskamöten #hållaavstånd  

#covid19










 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards