Alla inlägg under juni 2015

Av Hanna Boman - 29 juni 2015 19:06

Yes, nu så har jag äntligen blivit med Frälsarkrans.
Jag vet inte hur länge eller hur många år jag har varit på jakt efter en, nån gång har jag nog även funderat på att göra ett självt...men har väl samtidigt känt att inte det riktigt är mig grej och nu köpte jag mig en igår, vilket känns riktigt bra! :)

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 28 juni 2015 23:10

Jadå, ikväll så var det gudstjänst och där närvarade ju jag.
En mycket fin och bra "Musikgudstjänst" med AManda Dahl & Björn Petterson & Jonny Gylling, där Björn läste och hade många bra & roliga berättelser...fantastiskt BRA! :)

 





 




Av Hanna Boman - 28 juni 2015 10:25

Yes, i fredags så köpte jag mig nu ÄNTLIGEN en ny brödrost...efter att den gamla hade gjort sitt typ! Den ville i alla fall inte hissa upp brödskivorna, och hade ju varit med mig sedan väldigt många år tillbaka.
Så det känns nu väldigt skönt att kunna rosta bröd igen utan några problem! :)

Av Hanna Boman - 27 juni 2015 19:21

Nejnejnej, det var verkligen inte första jobblördagen för mig idag...men däremot första jobblördagen för mig på väldigt länge.
Sist jag jobbade en lördag var i april, hehe...och det kom ju jag på hemma imorse innan jag tog mig hemifrån.

Men det kändes bra att jobba idag och funkade bra, utan större problem. Nästa så man kan säga att det var ett nytt arbetslag, eller var det ett lite blandat arbetslag. För en del har jag ju jobbat med tidigare antingen måndag eller lördag.

Eeh, i början av dagen så var det lite magert med folk...men efter att ha sett hur kassainkomsten såg ut i slutändan, så var det ju inte så dåligt ändå.
Med andra ord en helt okej lördag att jobba och en rolig lördag också dessutom!

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 25 juni 2015 23:23

Jamen, jag har ju varit ner till Viktväktarna idag och det funkade väl relativt bra om man tänket på vad vågen talade om eller visade...men det får la bli i slutet av inlägget som jag talar om det, som vanligt.

Men vad pratades det om på mötet idag då? Jo, det pratades om "Vad gör du?"
Och då var ju meningen med detta: "Motionen".
Vad finns det för motion som man kan utföra?
Här kommer en hel del grejer upp:
*promenader
*cykla
*gym
*trädgårdsarbete
*springa
*simma

Och det jag "går igång på" när det gäller sommaren, så är det ju då förstås cyklingen...visst att promenera också, men inte lika mycket som att cykla då!

Sen var det ju det här med vad vågen visade idag när var min tur att ställa mig där, den var inte riktigt snäll emot mig idag...för den visade ett litet ynka plus.
Med andra ord så visade den "usla" vågen 61,0 kg som resulterade
i +0,3 kg.
Hmm, och jag som trodde på att det skulle bli ett minus idag...men det får väl bli till nästa gång (inte nästa vecka, utan veckan därpå).





 






 







Av Hanna Boman - 23 juni 2015 23:22

Jepp, just nu känner jag att jag inte har något jättestort sug av att uppdatera var och varannan dag som jag tidigare har gjort! Fast och andra sidan så tänker jag ju inte ta en hutlöst lång bloggpaus, men vill bara tala om att jag just nu inte har en dator som gått att reparera så då lär det ju få bli bloggande antingen via iPaden eller mobilen, och det är ju inte alltid så lätt.
Men som sagt så lär det inte bli så mycket bloggande som det har varit tidigare!

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 21 juni 2015 15:14

Jadå, vilken fin och bra gudstjänst det har varit idag...sex stycken ungdomar som denna söndagen döpte sig för att vara trogna Jesus livet ut!?

Av Hanna Boman - 19 juni 2015 23:54

Jodå, idag då åkte vi (jag & Mamma) ut till Jämjö för att fira lite Midsommar ihop med Eivor & Martin & Mormor var självklart också med!
(första gången för mig att fira midsommar där ute)

Matjessill & nypotatis & gräddfil & gräslök blev det ju förstås till LUNCH, vilket var gott.

Sen fikade vi på jordgubbstårta & jordgubbar & grädde & kaffe!

När kvällningen sedan kom blev det grillad korv med bröd!


TACK för en trevlig och mysig Midsommarafton!







 


 



 




 










Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards