Alla inlägg under december 2022

Av Hanna Boman - 31 december 2022 18:23

Jaha, då blir detta det allra sista inlägget för det här åtet från min blogg! Vid vissa tillfällen den sista tiden har väl jag känt mig som en "lite slarvig bloggare", för ibland har jag skrivit om en sak ett par tre dagar senare. Fast det är väl ingen annan som funderat över det, mer än jag då.


Nu är det verkligen hög tid till att göra det sista innan det drar iväg emot Nyårsfest!





/Kram & Tjingeling






 

GOTT NYTT ÅR!










 

Av Hanna Boman - 31 december 2022 16:41

 






 






 












   

Av Hanna Boman - 31 december 2022 14:02

Här kommer nu en "uppsjö" av vad jag fivk i julklapp i år!



 






 





 






 





 



 








Av Hanna Boman - 30 december 2022 16:56

Igår var det som Martina kom hem hit till mig för att fika en stund, för att jag ville... (så enkelt)!

Så under eftermiddagen igår kom hon hit, och då blev det en hel del av fika!



Nu så blev det mestadels köpekakor, annars hade jag ju tänkt att baka en kladdkaka oxå... men det fick vara!





Jag ställde mig o bakade en omgång Snöbollar med lime som gick hem hos oss både, nu har ju jag bakat dessa tidigare. Men Martina hade nog aldrig ätit dem tidigare!


#kaffe #kaffemedmjölk  

#pågenssaffransgifflar  #basic  #kexmedvaniljfyllning

 




 




TACK för en mysig stund med Dig igår

bästa & goa Martina!


  


Av Hanna Boman - 26 december 2022 14:38

Nu så var det väldigt längesedan som vi i Svärdsmåla på just Juldagen, men den här gången så fick vi ta oss dit! (vi var ju där i stort sätt varje år som barn, så nu var det vekligen dags igen (och självaste Juldagen var ju igår)!


Huset har blivit ombyggt, sedan vi var där sist! Nu igår så var vi ju bara där nere, men på övervåningen har det visst med blivit ombyggt...fast blev inte att vi alls tog oss upp dit (åtminstone inte jag)!


När vi kom dit då igår, så serverades det Julbord som var mycket gott!


#julen2022  

#jansonsfrestelse  #köttbullar  #prinskorv  #ägghalvor  #julskinka  #senap  #olikasorterssill

#lax #potatis #romsås  #vörtbröd  #rödbetssallad #julmust

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sedan senare på eftermiddagen, då var det dags för en hel del fika med förstås. Och det var ju inte direkt det lilla fikabordet, utan en hel delgoda sorters bakverk och även hemgjort godis!



Sammanlagt så var vi tio stycken som satt runt bodet, vilket var väldigt trevligt att få komma ut dit igen efter så lång tid!




#kaffemedmjölk  #lussekatt  #ingefärssnittar #pepparkakshjärta  #ostkaka #hallon  #vispgrädde  #dadel

 

 

 

 

 

 



 





TACK samtliga för en mysig & trevlig JULDAG!


  

Av Hanna Boman - 24 december 2022 23:53

Av Hanna Boman - 24 december 2022 23:48

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards