Alla inlägg under oktober 2017

Av Hanna Boman - 31 oktober 2017 21:27

Ännu en tisdagskväll där vi har sångövat både till första advent & julkonserterna, och det är 

ju riktigt kul att sjunga dessa sångerna igen!

Hehe, säger då jag som varit med i Second Voice sedan begynnelsen...

Inte för att låta så "överintelligent" nu, men en av sångerna...åtminstone refrängen på en sång

kunde JAG över förväntan helt utantill utan att titta ner i texten.


Oja, jag var faktiskt impad av mig själv...med tanke på att julsångerna har ju för tusan legat

på hyllan sedan förra julen!


Men har man en gång sjungit dem, så "ligger" de väl där i minnet o kommer fram igen 

då det är dags!



#somsagtjagharvaritmedsedanbegynnelsen

#adventssånger #julsånger

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 31 oktober 2017 20:58

Hepp, nu måste jag ju bara börja detta inlägget med att jag mötte en väldigt trevlig person utanför huvudentrén i torsdags!
Vi åkte sjukhuspendeln ner till Bergåsa station, kort & gott!
Eeh, sen tog vi o åkte samma busslinje in till stan.

När vi sedan hade gått av bussen inne i stan så tog vi följe med varann upp till Wachtmeister, och där delade

på varann. Men innan dess så frågade jag bara henne om hon fanns på Facebook, vilket hon "självklart" gjorde.


Och nu idag så fick vi ihop en liten snabb fikaträff, lite för att jag tänkte att vi "måste" ju lära känna 

varann lite till!


Javisstja, våran fikaträff blev på Gelato...som blev en väldigt trevlig stund tillsammans.

Kort & gott, bara sådär på tumanhand!


TACK för idag Anna-Lena!


  






 












 

Av Hanna Boman - 30 oktober 2017 21:17

ENDAST VÄGNING & SHOPPING

 


Eftersom det den här veckan är HÖSTLOV så har det inte varit något möte, utan idag var

det bara öppet för vägning shopping mellan klockan 16:30 17:30.

Och när jag var där vid 17tiden var det inte så jättemånga. Men det var ju ändå

en halvlång kö till vågen!


Den här veckans viktresultat var ju då ett litet PLUS, som jag skulle vilja kunna vara ett MINUS!

Men det ville inte kroppen, denna veckan heller!


Så den här veckan visade vågen 64,3 kg som då resulterade i 0,2 kg.

Och jag kan nog gissa den här veckan vad detta pluset resulterde/resulterar i, 

men som sagt inget jag tänker tala om här!






/Tjingtjingeling








 

Av Hanna Boman - 29 oktober 2017 15:58

Ännu en söndag som jag promenixade ner till Pingstkyrkan.



#fjärdeiordningen


Och idag var Tomas Jönsson predikant, vilket han gjorde väldigt BRA!
Han pratade om frälsning & om att när man dör så går man inte bort "UTAN MAN KOMMER HEM"!


Romarbrevet 9:9-10

 

~~~Ty om du med din mun bekänner att Jesus är herre, och i ditt hjärta tror

att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli räddad.

Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens 

bekännelse till räddning.~~~

 

 

 


Sedan under predikan så var det även sång av Michael Nilsson, som var så jättebra!

Den sista sången sjöngs & spelades av Tomas Jönsson & Michael Nilsson & Henry Nilsson!








   

Tomas Jönsson

 

 

 

 

  

Michael Nilsson

 

 

 

 

 

 

Henry & Michael & Tomas

 

 

 

 

 

 


 

Kyrkkaffe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 28 oktober 2017 17:42

Nu idag så har det varit jobb i SecondHand igen, fast nu var det ju sex veckor sedan man jobbade en lördag sist.
Och en helt okej lördag att jobba, för det har varit många i vårat lag som jobbat.

Sen måste jag väl säga det, att nu har de "äntligen" förstått att vi har en babs/kortläsare.
Så väldigt många som betalt med kort idag och kommer väl vara så hädanefter förstås.
Hmm, det var nästan så jag ville att ibland kunde vara kontantbetalning...för på sätt o vis går det fortare ibland, blir inte mer än ett kvitto då.

#annarsblirdet3kvitton

Men mycket fika blev det sålt i alla fall, för det är ju där jag är!





   




     













 

Av Hanna Boman - 27 oktober 2017 15:12

Nu idag så kollade jag på två avsnitt av Retorikmatchen, hehe!

Och det var för att jag trodde att jag såg gårdagens avsnitt redan från början (första gången).

När jag då såg gårdagens avsnitt, trodde jag att det var fel då med. 

Men Musikugglans klass 6B, var ju den sista klassen som fick vara retoriker.

Alltså, vad duktiga dessa sjätteklasserna är o då menar jag verkligen alla som var med igår.

De är ju enorma på att verkligen berätta o argumentera och verkligen tycka till!










 











 













 

Av Hanna Boman - 26 oktober 2017 22:42

Nu så har en ny termin av Alpha börjat igen, och eftersom jag förra året gick första "klassen"...så 

är jag nu igång för att gå Alpha 2.

 


Samlingen för kvällen började med servering av paj sallad dryck.


Sedan efter att vi hade intagit våran föda, var det dags att dela upp oss i våra grupper.


Och vad vi talade om i Alpha 2 kommer stanna mellan oss, men vi gick igenom lite av Filipperbrevet.


Så mycket kan jag väl säga i alla fall!







 











 

Deltagarhäfte






 

StreetBible



















     

Av Hanna Boman - 26 oktober 2017 16:32

Nu så har jag gjort mitt absolut sista besök på Blodcentralen idag, det gick inget bra med att hitta några kärl idag heller.
Var ju samma sak för en månad sedan också, så jag var väl inte så värst förväntansfull till att det skulle gå kanoners idag ärligt talat...men visst hoppades jag väl att det bara var något tillfälligt o att det skulle gå som på räls idag igen.

Fast nu så har jag blivit helt avregistrerad som Blodgivare o det känns väl lite sorgligt, men efter 17 aktiva år så får man väl vara nöjd tycker jag allt!

Och som plåster på såren efter dessa 17 åren, så fick jag en liten Avskedspresent också...en fin ljuslykta!



#17aktivaårsomblodgivare







 





 








 






 










     










        





   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards