Alla inlägg under december 2011

Av Hanna Boman - 31 december 2011 15:02

Nu har jag återigen varit slarvigt med mina bilder som jag har lovat lägga in på vissa inlägg i bloggen.

Dessa inläggen är det:


  • Julafton
  • Juldagen
  • Gudstjänst/Annandag jul
  • Annandag jul
  • Extra julklapp

Av Hanna Boman - 30 december 2011 23:36

Jag fick en liten extra julklapp av en go vän idag. Och det var ett fint ljus.

TACK "världens bästa Helen" för det!


    


Av Hanna Boman - 30 december 2011 23:32

  • Liten mortel
  • Muffinsformar  
  • Pengar
  • Mixerstav
  • Spargris

                   

Av Hanna Boman - 29 december 2011 20:50

Jag fick en 500-lapp av Mormor i julklapp. Så då tog jag mig in till JC igår och köpte ett par nya jeans till och även det två storlekar mindre. Hmm, trodde väl inte riktigt att jag skulle behöva ha typ en storlek större, baraför det har varit jul och man har ätit en massa julmat/godis medmera...eller joo, det trodde jag ju visst!  

Så nu har jag ju då införskaffat mig två par jeans i mindre storlek, och det känns alldeles utmärkt tycker jag allt!


Av Hanna Boman - 29 december 2011 20:40

Ja, men det var väl inte så värst många på viktväktarnas "kvällsklass" idag? Nej, det var ju bara jag och självklart Stina då förstås....som är konsulenten då, hehe!

Men min invägning var ju alldeles lysande. Jag har klarat julen med bravur om man så säger. Vågen visade -0,1 kg, med andra ord så visade vågen 60,4 kg. Och det är jag ju glad över.

Bra jobbat Hanna!

Stina & jag satt och pratade mellan kl 18:30 och 19 (invägningstidens tid), sen var det ju inte någon större idé att ha lektion för "bara" mig. Så jag fick ju gladerligt ta mig hem igen.


Trevligt med en pratstund Stina, tack för det!  


 

Av Hanna Boman - 26 december 2011 22:36

I eftermiddags har jag varit hos Pappa & Charlotte. Även Charlottes barn var ju hemma också (Sofia & Karin & Viktor).

Roligt att träffas allihop, inte alltid så ofta!

Vi åt mat som var god, inte nån julmat direkt (det har man väl ätit tillräckligt nu för ett tag).

Så det var: FLÄSKFILÉ & PRESSAD POTATIS & RÖDVISSÅS & GRÖNSALLAD

Mycket gott vill jag lova!

Därefter serverades det kaffe och kaka om också var väldigt gott.

Hm, missade att ta bilder på maten den här gången . . . men jag tror väl att ni överlever va? HiHi!


TACK för en mysig eftermiddag!


 

Pepparkakshus hos Pappa & Charlotte






Av Hanna Boman - 26 december 2011 22:25

Klockan 10 var det gudstjänst i kyrkan i vanlig ordning. En mycket bra gudstjänst, med både sång & musik. Amanda sjöng några sånger. Roligt att träffa henne, som annars bor i Göteborg nu och studerar. Sen spelade Peter fiol och även det var bra. Han slutade gudstjänsten med att spela "Bjällerklang", så det blev väl lite fart på det hela innan det var klart, hehe!


Predikan stod Stefan för som både var bra och lite rolig. Pratade om mobiltelefoner och spel på mobilen.

Handlade om att man inte behöver ha telefon för att ringa till himlen.



  Amanda


 

Peter spelar fiol och

Markus sitter vid flygeln

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 25 december 2011 23:13

Idag bar det återigen ut till Jämjö och denna gången hem till Eivor & Martin. Och där var kusinerna på Mammas sida med deras familjer. Så "fullt ös medvetslös" kan man väl säga.

Vi åt en massa julmat även denna dag: sill & ägghalvor & julskinka & priskorv & köttbullar & sillsallad & mimosasallad. Till efterrätt serverades det en väldigt god GLASSTÅRTA med märänger. Gott som bara den!

Sen serverades det även fika med lussekatter & pepparkakor & nötkakor & mjuk pepparkaka plus en hel del ALADIN-godis & twist-påse.


 

Julbordet hos Eivor & Martin


 

En portion julmat på min tallrik


  

Efterrätt: Glasstårta!


   Kakfat



 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards