Alla inlägg under mars 2017

Av Hanna Boman - 30 mars 2017 22:48

Och nu ikväll så har Finalen av Vi i femman gått av stapeln, så nu har den bästa 

femman i Sverige korats av fyra klasser som varit med o tävlat i TV.

  • Kunskapsskolan - Västerås
  • Friggaskolan - Borlänge
  • Ankarsviks skola - Sundsvall
  • Kroppkärrskolan - Karlstad

Dessa fyra skolorna har varit med o tävlat i "Vi i femman" i TV


Och till kvällens final var det då Ankarsviks skola mot Kroppkärrskolan

som tävlade.

Jag säger väl precis som jag har sagt tidigare i veckan, wooow...vad duktiga

femteklassarna är o vad de kan!


Oups, om jag nu så ska vara ärlig så var jag väl lite för trött över att se

matchen nu ikväll...lite försent o hela den där biten.


Men ställningen till kvällens match blev som följer:

Kroppkärrskolan kammade hem 38 poäng 

medan Ankarsviks skola avslutade hela 2017-års Vi i femman

med 40 poäng.



Hela denna veckan har varje match slutat väldigt jämnt, och varit 

spännande in i det sista! :)



Men jag ska se om denna matchen imorgon igen, hehe!






 

Rickard Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 30 mars 2017 21:44

Nu ikväll så har det varit den här kursens sista Alpha, och då var vi i Alpha1 Alpha2 tillsammans hela kvällen.

Kvällen ikväll handlade kort och gott om Varför tar sig till kyrkan?

En sådan fråga kan ju ibland vara svår att svara på, även om man är uppvuxen i kyrkan och har alltid varit där sedan barnsben!

För min del att komma till kyrkan är väl att få en inre frid & lugn, känns ofta skönt när man har varit på en gudstjänst eller på en Andakt.

Sen så har ju jag varit med om en Alphakurs tidigare, och den här gången har jag känt mig mer motiverad att ta mig dit...och har väl även fått mer inre frid i själen också!




   

Påskfika





 





   











 

Av Hanna Boman - 30 mars 2017 17:31

Oja, nu så var det ju ett BRA tag sedan som jag var på Blodcentralen för att bli tappad i alla fall.
Men under hösten annars så har jag ju varit där för att kolla upp mina värden på depåerna, eftersom de låg lågt.
Och då fick jag ju käka järntabletter till förbannelse, nästan så jag rostade ju!

#duroferon

Så nu har jag varit på plats idag och blivit tömd på "en massa" blod.

Mitt hB-värde efter decembermånads provtagning låg det på 128 hB, så då var jag återigen en godkänd Blodgivare vilket känns bra.

Nu så tog dem blodtrycket på mig med och även det var bra, 140/74...vilket brukar vara normalt för mig, vad jag tror i alla fall! :)

Som plåster på såren så fick jag en NY mugg från Rörstrand.


 







 






 






 

Duroferon






 





  







      



 

  

Av Hanna Boman - 29 mars 2017 23:07

Jodå, även denna kvällen har jag sett "Vi i femman" på SVTplay/Barnkanalen.

Och den här kvällen var det ju då årets BRONSMATCH!

Alltså, jag vet väl egentligen inte vad man ska säga om detta!

För dessa femteklassare är ju helt fantastiska, hur klarar man av

att gå igenom en SÅ jämn match...som även denna gången?


Friggaskolan från Borlänge mot Kunskapsskolan från Västerås.




Kunskapsskolan kammade hem 38 poäng, medan Friggaskolan avslutade 

på 39 poäng.


Så imorgon när finalen är, då blir det helt enkelt 

Ankarviks skola från Sundsvall mot Friggaskolan från Borlänge!


Och jag känner att det kommer bli riktigt spännande, men kan ju 

inte säga att jag hejar på någon speciell...utan jag kommer heja 

på båda lagen! :)




 

Rickard Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 29 mars 2017 21:34

Ännu en onsdag i Fastetid, som jag har varit på ikväll...(den sista)


En mycket trevligt stund, att få komma lite i lugn & ro för en stund!

Först så var det fika o egentligen inte vilken fika som helt, eftersom 

en från församlingen fyller 70 år idag.

Så då ville hon bjuda in oss på smörgåstårta & kaffe/te, vilket

var mycket gott!


Efter det så blev det en stund av andakt inne i kyrksalen, som avslutade

kvällen!








 






 










 

Av Hanna Boman - 29 mars 2017 21:25

Jomen visst har jag varit en liten sväng till Stickcafé idag, eftersom det är ju onsdag.
Hehe, men som en gång tidigare hade inte jag någon stickning med mig...eftersom jag kommer just nu direkt från jobbet o dit.
Fast jag tog ju mig in till Pasterian för att få lite mat i magen, pastasallad!
Men självklart så tog jag ju mig ner till damerna i SecondHand o åt salladen där, och sen fick jag kaffe & kaka också till efterrätt! :)














 







Av Hanna Boman - 28 mars 2017 22:07

Jodå, ännu en kväll med Vi i femman och denna gången var det 

semiefinal 2 som gick av stapeln.

Men denna gången fick jag se det via SVTplay och det gick ju minst

lika bra.

Och ikväll var det Friggaskolan från Borlänge som mötte Ankarviks skola 

från Sundsvall.

Ojojoj, vilka duktiga femteklassare o vilken jämn match det var 

hela tiden!


Friggaskolan kammade hem 38 poäng, medan Ankarviks skola 

avslutade med 39 poäng och kommer vara med i tordagens 

final.


Imorgon onsdag så är det Kroppkärsskolan som möter Friggaskolan, för

att se vilka som tar hem BRONSPLATSEN.







 

Rickard Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards