Alla inlägg under januari 2017

Av Hanna Boman - 31 januari 2017 20:48

Nu så har den första semiefinalen gått av stapeln ikväll i Vi i femman, mellan två parallellklasser från Nättrabyskolan...klass 5B 5C!

Och detta var något unikt för både programledaren o domaren som varit med i 10 år, att det varit två parallellklasser som kommit till semiefinal.


Och även denna gången precis som kvartsfinalerna var det en väldigt spännande match, nu så blev det ju inte så jämn ställning...men det är ju alltid spännade eftersom dessa femteklassare är  fantastiskt duktiga o väldigt snabba att svara på frågorna.


Eftersom det nu var två klasser från en och samma skola, Nättrabyskolan...så vann då klass 5B med 28 poäng, medan klass 5C kammade hem 23 poäng.



#viifemman2017




 








 

Nättrabyskolan










        



Av Hanna Boman - 31 januari 2017 12:27

Jamen kan ni tänka er att jag tog mig till ViktVäktarna idag på morgonen klockan 8?

Yes, det är sant...haha!

Jag har nu i ett par veckors tid tänkt att utmana mig själv o ta mig dig på en "morgontur", och nu är det gjort dåja!

Min tanke innan jag tog mig hemifrån var väl: "Frågan är om det kommer vara några där nu denna tiden?" Och det var det, jag såg några sitta på plats innan jag tog mig in..." 

Vilken tur, så jag slapp vara där helt ensam. Haha! 

På mötet idag pratades det om Att sätta MÅL och vad menas med det, tänker säker ni. Joo, det är ju så att man kan sätta Delmål medan man går på sin viktminskning. Och just nu sitter jag här o funderar på, om jag hade några delmål då jag gick ner...och det gjorde jag nog inte. Nu är ju det ett bra tag sedan, men det gick ju BRA

för mig ändå. :)


Och vad visade vågen idag då, då jag "skuttade" upp på den? Jag hade väl trott att det skulle vara ett större MINUS, samtidigt som jag kände igår att det inte skulle bli något MINUS alls.

Så idag visade den 61,2 kg som då resulterade i -0,1 kg. Och jaa, det var ju MINUS i alla fall...så jag blev glad/nöjd!








 

Av Hanna Boman - 29 januari 2017 19:49

Efter gudstjänsten så serverades det lunch, som scouterna hade kockat ihop...väldigt gott!

Klyftpotatis & köttfärsbiffar & yoghurtsås & sallad 

Efterrätt blev det ju med:
Glass & chokladsås & kaffe

Församlingsmötet var bara mest "info-möte" och det hade vi då efter vi hade ätit o satt kvar på våra stolar! :)

TACK scouterna för en fantastisk lunch!







   












 

Av Hanna Boman - 29 januari 2017 19:37

Idag har det en "Himlakul-gudstjänst", precis som inte alla gudstjänster är himlakul...som Violet sa! :)
Men namnet på en sådan här gudstjänst, har ju o göra med att det är familjeinspirerande... "Familjegudstjänst" kort & gott! :)



 

Violet Andersson

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 januari 2017 20:53

Idag har vi haft en fantastiskt BRA dag med Dan-Inge Olsson från Sösdala.
Och han har tonsatt många av Ivar Karlstrands dikter, och dessa har vi övat in idag!
Fantastiskt vilken härlig dag vi har haft tillsammans, med folk ifrån Karlshamn också!
Vi började dagen med lite fika vid klockan halv tio, sen startade vi med övningen strax efter tio.
"Sjunga upp, kunde vi göra en annan dag"...sa han (Dan-Inge). Haha! :)
Medan vi "sångövade" så kände vi doft från köket o det var ju kökspersonalen som lagade mat till oss, riktigt gott var det...men vågar inte säga vad det var för något kött! :)

Efterrätt serverades ju också, och det blev äppelpaj & vaniljvisp & kaffe!

Fortsatte sjunga gjorde vi fram tills det var dags för "Sånggudstjänst kring Ivar Karlstrands dikter".
En del av dikterna blev lästa av några av oss innan de sjöngs, vilka fantastiska dikter han har skrivit...wooow! :)


TACK för en fantastisk o oförglömlig dag, helt klart! :)






 

Dan-Inge Olsson

(fram-googlad bild)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   




Av Hanna Boman - 26 januari 2017 21:32

Nu har då den fjärde kvartsfinalen avgjorts i Vi i femman, och vilken superspännande match det var. Detta var den jämnaste omgången för den här säsongen.

Då de ett tu tre säger att det står 17 17, då var min första tanke: "Oj, här lär det ju bli utslagsfråga..."

Idag var det Musikugglan klass 5B som mötte Jämshögs skola klass 5A.

Samma sak här att jag var på plats o fick släppa in dem. Så himla roligt att få vara där på plats när det händer!


För att höra frågorna o sdan få höra dessa klasserna svara, det är verkligen jätteroligt och höra att de är så duktiga.

Ett jämnare resultat har det inte varit, så spännande in i det sista.


Musikugglan vann med 30 poäng medan Jämshögs skola fick 27 poäng, så snacka om en jämn match! :)







 







 

Musikugglan








 

Jämshögs skola






      









Av Hanna Boman - 26 januari 2017 12:16

Jag funderar på att börja lära mig o fingersticka, får väl se om jag har tålamodet...men så svårt ska det nog

inte vara 

 

Av Hanna Boman - 24 januari 2017 21:17

Nu så har den tredje kvartsfinalen avgjorts i Vi i femman och jag var där även denna gången, för att släppa in två klasser med sina lärare...det är ju min uppgift i det hela. :)

Nu den här omgången var det lite mer spännande för min del, om jag får vara med o tycka till. Eftersom jag känner ett barn i en utav klasserna.


Och javisst var det spännande även denna gången, dessa barnen är ju SÅ fantastiskt duktiga...nu tänker jag på ALLA femteklassare, de är så snabba att svara på frågorna o hela den biten.

Idag var det Friskolan Piggelinen klass 5 A som mötte Karlskrona Språkskola klass 5A.


Karlskrona Språkskola vann med 35 poäng medan Friskolan Piggelinen fick 27 poäng. :)




#viifemman2017






 







 

Friskolan Piggelinen

 

 

 

 

 

Karlskrona Språkskola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   


 

 

 

 

   


 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards