Alla inlägg under april 2021

Av Hanna Boman - 13 april 2021 18:52

Nu så har ju då ÄNTLIGEN Vi i femman satts igång, som denna gång blev lite senare än vanligt på grund av dessa omtalade omständigheter (behöver nog inte tala om vad för något va).


Och den här kvällen så har då Musikugglan klass 5 B tävlat mot Rödebyskolan klass 5A.


Ojojoj, vilken spännande match det var...lika spännande som vanligt!



Den vinnande skolan/klassen var ju då Musikugglan klass 5B som skrapade ihop 35 poäng, 

medan Rödebyskolan klass 5A fick ihop 29 poäng.



#sverigesradio   #p4blekinge

#kvartsfinal1

#viifemman2021









 

Musikugglan

 

 

 

 

 

 

Rödebyskolan

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

~~programledare & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Av Hanna Boman - 12 april 2021 21:38

TEMADAG!

 

 


Ännu en temadag att beakta, åtminstone för mig. För på dagen idag är det LAKRITSENS DAG, och om nån skulle fråga mig om jag gillar lakrits...så skulle svaret utan tvekan bli: "jag älskar laktits..."


Men det finns ju både söt -och saltlakrits, och då är det i allra högsta grad SALTLAKRITS som jag faller för. 

Okej, jag kan ibland tycka om SÖTLAKRITS...men älskar ju SALTLAKRITS allra bäst!



#lakritsensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 12 april 2021 21:18

TEMADAG!

 


Den här dagen är det visst LINSSOPPANS DAG, men jag tror inte att jag kan minnas att jag ätit LINSSOPPA någon gång!

Jodå, jag vill nog minnas att jag har ätit det åtminstoner EN gång och gillade det väldigt mycket till och med.



#linssoppansdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 11 april 2021 16:53

TEMADAG!

 

 


Ojaa, idag så är det SÅPBUBBLANS DAG och det är väl kanske en dag att beakta! Eller? Nu tänker ju jag på att det snart börjar bli VÅR och i alla fall då jag var barn så blåstes det väl såpbubblor i mängder. Det var nog alltid någon som hade en flaska/burk med såpbubblor i, då det började våras mer och mer!




#såpbubblansdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 10 april 2021 22:07

TEMADAG!

 


Jaha, vad säger ni? BULLE MED BULLE, är det verkligen är TEMADAG att beakta? 

Första gången då jag ens fick veta att det fanns en sådan här dag, var då jag jobbade på radion!

Det man gör liksom att dela på en helt vanlig sesamfralla som men helt enkelt delar på och i denna lägger man en chokladboll med kokos och lägger ihop.

Jag minns att jag har provat, men jag föredrar helst att äta frallan med vanligt pålägg för sig och gärna en chokladboll till efterrätt då!


Hehe, nu så kan det ju vara så att ens "smaklökar" förändras med tiden. Så jag är nog lite fundersam på att fixa en "bulle med bulle" imorgon!





#bullemedbulle2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 10 april 2021 16:18

På  dagen idag så har nya lokalerna i Second Hand öppnats, så var var jag då om inte där (inte och jobbade, utan bara som "en vanlig människa")

Kommer ju att bli min lördag att jobba så småningom, men jag var ju precis som alla andra väldigt nyfiken på att ta mig ut vid premiäröppetdagen!

Först så gick jag ju runt och kollade av i hela den fantastiskt fina och stora lokalen, vilken fantastiskt stor skillnad än på "lilla" Bergåsa där det då låg innan denna flytten.


Efter att ha strosat omkring där lite överallt (utan att hitta något...) så blev det ju sedan dags för att checka av Café 2, där det med var stor skillnad åtminstone enligt vad jag tyckte. Nu så var ju inte jag där inne och kollade av innanför väggarna (personalens del), men kändes för mig bättre i alla fall!



#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkankarlskronasecondhand  #nyalokaler  #gullbernavägen4    #stämjärnet






#2kopparkaffemedmjölk   #2ciabatta  #1chokladboll










 












        

Av Hanna Boman - 10 april 2021 15:21

TEMADAG!

 

 


Oups, inte visste väl jag om att det fanns en SURDEGENS DAG! Men varför inte egentligen, när det finns så pass många andra temadagar!

Aja, jag är ju inte den som nånsin har bakat ett surdegsbröd och lär väl inte göra nån gång heller.

Sen vet jag väl inte om det finns något "äkta surdegsbröd" att köpa i vanlig matvaruaffär, för på påsen och ingredienserna brukar det väl stå "surdeg"...men smakar ju då inte något surdeg alls.



#surdegensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards