Alla inlägg under april 2021

Av Hanna Boman - 22 april 2021 19:13

Den här kvällen så här den fjärde och sista kvartsfinalen av Vi i femman! Lika spännande varje gång, så även denna gången förstås!


Nu så den här kvällen var det Musikugglan klass 5A som mötte Strömsbergs friskola klass 5 och dessa klasserna var ju även dessa från Karlskrona!


Viken ruggigt spännande tävling det var även den här kvartsfinalen. Alltså man har lite svårt att förstå hur snabba och kvicktänkta som femteklassare verkligen är. Man tänker ju bara woooow!



Och nu så var det kort och gott Musikugglan klass 5A med hela 37 poäng medan Strömsbergs friskola klass 5 kammade hem 34 poäng.


Så snacka om en väldigt jämn match, jämnare kunde det väl knappast bli!



#sverigesradio  #p4blekinge

#kvartsfinal4

#viifemman2021










 

Musikugglan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Strömsbergs friskola

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

~~programledare & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 




Av Hanna Boman - 22 april 2021 16:12

 




Nja, nu kan man ju inte säga att jag har varit bort till ViktVäktarna idag men däremot så har jag ställt mig på min "sovrumsvåg" för att jag orkade väl inte riktigt att ta mig iväg i detta lilla kalla och ruggiga vädret som vi fått nu!


Sen så kan jag väl inte säga att jag är supermotiverad till att tala om vad sovrumsvågen visade här hemma nu, men jag har ju alltid tidigare så måste väl rapportera även denna veckan.


Den uslinga vågen här hemma då visade 71,3 kg som blev ett resultat på +1,9 kg!




#Inställt  #coronapandemin   #covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 20 april 2021 21:08

Då har den tredje kvartsfinalen av Vi i femman gått av stapeln här ikväll, och det är ju lika roligt att följa alla kvartsfinalerna från början till slut!


Den här gången så var det ju förtås två nya femteklassare och även de från Karlskrona, så det var Aspö skola klass 5 som tävlade mot Karlskrona Montessoriskola.


Som sagt lika spännande den här gången, där Karlskrona Montessorieskola var ju ganska så överlägsna vinnare med 

31 poäng och Aspö skola kammade hem 25 poäng.


#sverigesradio    #p4blekinge

#kvartsfinal3

#viifemman2021

 

 

 

 

 

  

Karlskrona Montessoriskola

 

 

 

 

 

 

 

Aspö skola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

~~programledare & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 20 april 2021 20:43

TEMADAG!

 

 

 


På dagen idag så är det visst POLKAGRISENS DAG, som nog bör beaktas va...eller hur?

För man kan väl inte köpa och äta det vilken annan dag som helst?

Usch o fy vad jag blev lite lagom tramsig nu kanske!






#polkagrisensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 18 april 2021 20:13

Idag under lite sen eftermiddag, så kom Henrik hit på en liten halvsnabb fikastund!

Jag ville baka en kaka, som jag ju förvisso har bakat tidigare med...men var väl sjuochenhalv evighet sedan sist! Med andra ord, när jag var tonåring eller så.

Detta receptet finns i boken VI BAKAR & LAGAR MAT som jag köpte för ett tag sen.


Och jodå, den blev väl hyfsat okej!


Men nästa gång jag kommer baka den, då lär det nog bli bättre. Hehe!


#kaffe #kaffemedmjölk #vetekaka










 









 

Av Hanna Boman - 16 april 2021 19:38

Det är väl så man får kalla det nu va? När man inte på grund av denna pandemi som är, så är det ju endast

"1 person/sällskap" på restauranger & caféer.
När jag kom in till stan typ vid lunchtid, så tog jag mig in på Café 1344!
Jahadå, velade mig ett tag gjorde jag om jag skulle ta en takeaway eller äta på plats.

Då blev övervägningen till att stanna kvar och äta på plats, yes!

Snacka om att jag kom i sista stund innan lunchtiden tog slut (11-14).

Så då blev det som jag nästan förutbestämt, Casalinga med salami! Väldigt längesen som jag åt en Casalinga, så det var verkligen jättegott!

#casalinga #salami #cocacolazero









 











 























 

Av Hanna Boman - 15 april 2021 20:01

Den här kvällen har andra kvartsfinalen gått av stapeln i Vi i femman och det var den mest spännande KVARTSFINALEN jag har varit med om på väldigt länge, wooow!


Det var Galären klass 5 som mötte Hasslö skola klass 5. Som då var riktigt spännande från redan första frågan, eftersom det verkligen var jämnt hela programmet igenom!



Den vinnande klassen/skolan för kvällen var Galären som kammasde hem 32 poäng, medan Hasslö skola skrapade

ihop 29 poäng.



#sverigesradio #p4blekinge

#kvartsfinal2

#viifemman2021

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Galären

 

 

 

 

 

 

 

Hasslö skola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

~~programledare & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 15 april 2021 18:29

 






Nu så var ju jag en riktig snabbis till ViktVäktarna, för att väga mig och sedan shoppa lite med förstås. För nu är det ju bara det man får göra nästan, men det är skönt att det är vägning ihop med coachen. Annars skulle det nog gått käpprätt år fel håll, hehe!


Hmpf, innan jag tog mig hemifrån till den "ultimata" vågen så ville jag hoppa upp på sovrumsvågen här hemma först, för att ha en liten koll på hur det stod till... Och jag blev ju verkligen jätteöveraskad när vågen visade 69,7 kg (här hemma)


Jadå, detta talade jag om för Kristina och då fick det ju bli att checka av den där "ultimata" vågen! 

Jamen tro´t eller ej, vågen där borta visade faktiskt 69,4 kg som då resulterade i -1,5 kg bara sådär liksom!



#inställt  #coronapandemi  #covid19



TUSEN TACK snälla vågen, nu är jag verkligen och vill 

vara vän med dig!













 



  

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards