Direktlänk till inlägg 7 maj 2016

Lovisas 10-årkalas

Av Hanna Boman - 7 maj 2016 23:07

Idag så har man varit och träffat släkten ute i Lyckeby så Lovisa fyller 10 år, vad jag tror så fick hon väl många fina presenter...eeh, jag kan väl inte säga att jag kom sent eftersom det var sagt att man fick komma mellan halv fyra och fyra. Och jag kom till fyra, men alla övriga hade ju redan kommit.

Så då var det väl någon timmes utehäng i det sköna varma vädret, vi var ett gäng som radade upp oss längs ena husväggen och bara njöt.

Sen så sattes grillen på och då blev det grillat, nästan som lite grillbuffé kan man väl nästan säga...eller?

(nja, nu tog jag inte nån bild på serveringsbordet...hade inte en tanke på det alls den här gången)

Men fantastiskt gott var det av olika slag, kyckling & revben & potatisgratäng & matvete & sallad & bröd & fröknäcke & ostar...vet väl inte om det var så pass mycket mera.

Åååh, mumsfilibaba vad gott var det! 


Hmm, efter att vi hade ätit av detta goda så blev det ju självklart en smarrigt god tårta med 10 ljus i också såklart.

(...och inte heller här blev det en bild på hela tårtan med 10 ljus i)


kaffe & tårta fick avsluta detta 10-årskalas!


Ojojdå, och vad fick hon av mig i present? Jovisst fick hon en present av mig också, såklart.

Och det blev en bok, LasseMaja-bok...men kan inte hitta på google vad det var för någon slags bok i hela den serien.



TACK för ett mycket mysigt & trevligt 10-årskalas! 







 




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Torsdag 28 mars 23:23


Nu så har man fått gå in i påskens budskap, med allt vad det innebär med en fin Getsemanestund!                                                                           ...

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards