Alla inlägg den 16 december 2012

Av Hanna Boman - 16 december 2012 21:46

Jajemen, nu har jag i ett par dagar tänkt att baka en ny sorts kakor som jag hittat på viktväktarnas hemsida, eller via appen kanske...hehe!

Här kommer receptet på:


GLÖGGHAVREKAKOR

40 stycken

3 ½ dl havregryn

2 dl vetemjöl

1½ dl farinsocker

1½ tsk bakpulver

1½ dl russin

175 g flytande margarin 80%

1½ dl glögg lätt 2,2%


Blanda de torra ingredienserna och russin i en bunke. Smält margarinet, tillsätt glöggen. Häll över i bunken och låt svälla 15 minuter. Klicka ut kakor på bakplåtspappersklädd plåt. Ställ de inte för nära varandra eftersom kakorna lätt flyter ut lite.

Grädda mitt i ugnen på 175 grader cirka 10 minuter.

(nu använde jag småbrödsformar och det funkade minst lika bra)


 

 


Av Hanna Boman - 16 december 2012 21:31

Efter gudstjänsten så var vi väl femton stycken som stannade kvar i kyrkan och hade vår avslutning på våran kretsgrupp innan jul.

Då blev det att vi lagade mat tillsammans som blev surkål & potatismos & olika sorters korvar & rökt sidfläsk & kokta grönsaker & kassler. Det var riktigt gott, mums!


 

Surkålen tillagas med sidfläsk


 

Sara skivar upp min bit kassler



   

Korv & kassler är klar för att ställas fram 


 

Såhär ser det ut när det ligger på tallriken

innan det ska ätas


 

Kaffe & kaka till efterrätt


TACK för en trevlig eftermiddag tillsammans!

  

Av Hanna Boman - 16 december 2012 21:17

Gudstjänst i vanlig ordning klockan tio där Peter spelade fiol och det var ju en del julsånger som spelades då.

Minns dock inte vad det var för några såhär huxflux, men bra var det.

Det var även en fin Nattvardsgudstjänst. De gemensamma sångerna som sjöngs idag var väl inte sådär fartfyllda kanske, men så är det väl kanske när det är tredje advent...vad vet jag, hehe!


 

Peter spelar fiol & Stefan sitter

vid flygeln

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards