Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Arbetslivsresurs

Av Hanna Boman - 16 januari 2013 19:59

FRISKVÅRDSSEMINARIUM

Ojdå, vad jag var iväg tidigt imorse. Var nere på ett seminarium redan klockan 9. Riktigt tidigt ju, hehe!

Men seminariumet handlade om hur man ska kunna orka med en dag. Och vad man behöver framförallt för att kunna orka med en dag.

Det är ju faktiskt en hel del som man kanske inte tänker på alla gånger.

Här kommer några exempel på vad som togs upp:

  • Andningen/luft
  • Mat
  • Vätska/dryck
  • Motion
  • Sömnen

Varför går man på gym? Hur många timmars sömn behöver man per natt? Det kan ju vara lite från person till person förstås, men i själva verket så är det ju åtta timmar som man bör sova om man ska orka med en hel dag.


Ett mycket givande seminarium som då självklart handlar om hur en arbetsdag kan se ut eller vara då. Det som jag tyckte var bra var att det inte var knökfullt med folk, utan att vi bara var fem stycken. Då kan jag känna att jag har lättare och hänga med, än om det skulle vara mer än det dubbla t ex. Har väldigt svårt att fokusera på sådant då på något sätt, så det var bra helt enkelt!


 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Lördag 18 maj 22:12

Vilken fantastiskt härlig och fin kväll man fått vara med om den här kvällen! En kväll där det sjungits Saliga sånger som man verkligen ville sjunga hur många sånger som helst av dessa gamla godingar/klassiker!             Ruth & Patri...

Av Hanna Boman - Fredag 17 maj 23:31

Den här fredagen var väl lite bättre än förra egentligen! Först så blev jag hämtad för ledsagningen uppe vid Huvudentrén idag, för det var ju där jag var från början! Men efter det då så blev det en tur in till "storstan", för jag behövde ta mig ...

Av Hanna Boman - Fredag 17 maj 19:23

Nu så var ju jag till Ortopedtekniska i mars månad, och provad ut nya skor... vilket då gick alla tiders. Sen så var det väl kanske inte det lättaste att bestämma sig för vilken sorts skor eller vilken färg jag ville ha. Det var väl kanske meningen...

Av Hanna Boman - Torsdag 16 maj 23:42

Men då har man fått göra sitt sista besök på Hälsohuset, för den här gången. Nu den sista veckan så har jag inte behövt plåstra om min "stackars" stortå nånting! Jag undrade väl litt först om jag överhuvudtaget skulle behöva ta mig dit, men jag vil...

Av Hanna Boman - Torsdag 16 maj 14:32

        

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards