Alla inlägg under januari 2013

Av Hanna Boman - 9 januari 2013 23:40

Ikväll hade vi UR (ungdomsråd) som startade klockan 18:56 hemma hos Nelssons, brukar ha det när det är årets första...så då även denna gång!

Sören hade inledningen och läste från Psaltaren 100/101/102!

Sen gick vi väl igenom det mesta av dagordningen innan det serverades fika/mat, pastasallad som man fick plocka ihop vad man själv ville ha i den. Jag som är i stort sätt allätare tog nog det mesta av allt som fanns i alla dess skålar, hehe!

Mycket god pastasallad när man får plocka till sig själv vad man vill ha, mums!

Efter det så serverades kaffe som var riktigt gott också (psst, jag funderade faktiskt på att prova och dricka mitt kaffe utan mjölk...men kunde inte).


TACK för en go & trevlig kväll! 


~~Bild på maten blev det inte denna gång, fast kommer läggas på Instagram i alla fall!~~



Av Hanna Boman - 8 januari 2013 23:11

Ojojoj, idag har jag ju hunnit med en massa saker! Jag blev tipsad av att ta mig upp till Tiger som ligger på Ronnebygatan, för där hade de verkligen billiga saker i stort och smått!

En almanacka för endast 30:- och sedan ett par hörlurar till min mobiltelefon som även de kostade 30:-.

Jag gick in där för att egentligen bara kolla på vad de hade för något sortiment på grejer, men sen så blev det ju då två saker.

Jag menar, skulle jag gått in på BOKIA för att köpa en almanacka då hade jag ju fått betala 139 :- och säkert däröver.

Och nu fick jag ju en riktigt okej almanacka att ha i handväskan!


Det kändes lite farligt att gå in där eftersom det var så pass billigt och jag känner att jag vill ha ännu mer, men jag fick ju en hel del pengar i julklapp...så varför inte en vända till där i veckan?


/Kram & Godnatt

Av Hanna Boman - 8 januari 2013 21:16

Jamen visst, idag tog jag mig ner till Hårfixarna för att jag återigen ville ha en tid för att fixa mina naglar. Lite roligt var det, för när jag kommer dit och är på väg in så ser jag sedan att det på en liten skylt står "LUNCH, åter kl 14:15". Då tittar jag på klockan som inte är mer än strax efter 14. Står där och funderar på om jag ska gå en lite runda, fast ser sedan en bit bort på trottoaren att det är två stycken därifrån som är på väg tillbaka.

Så jag blev insläppt och fick mitt ärende utrett. Det jag ville göra var att få tillbaka "mina vanliga" naglar igen, för att just nu känner jag att de pengarna har jag inte nu för att fixa med dem var och varannan månad till en ganska så hög summa pengar varje gång.

Och i detta inlägget blir det tyvärr inga nagelbilder för att jag inte hade kameran med mig. Jag hade ju bara velat haft en tid av henne och komma tillbaka en annan dag, men eftersom hon då hade tid för mig på stört så fick jag låta bli att få mina naglar fotograferade, hehe!



Av Hanna Boman - 8 januari 2013 21:01

Idag har jag varit nere och träffat jobbcoachen efter jul -och nyårhelgen. Vad ska jag säga om denna träffen nu då, för att återigen inte säga för mycket? Hmm!

Vi pratade lite över att jag ska få ihop ett CV på bästa sätt, och jag har ju tidigare sagt att jag aldrig någonsin behövt skriva ett CV till de tidigare jobben jag har haft. Så det är väl det som just nu står lite på tapeten, hehe!

Sen känns det som att det kanske, men bara kanske än så länge...som vi (coachen & jag) har en praktikplats på g, vilket jag tycker känns bra. Eftersom jag just nu vill ut och göra någonting på dagarna!

Yes, mycket mer än så säger jag inte just nu. Hmm, hemlighetsfull på hög nivå...hehe!


/Kram


 







Av Hanna Boman - 7 januari 2013 22:44

Ikväll har vi satt igång en ny termin med att sjungöva i By Mercy vilket jag har längtat efter! För jag tycker det är riktigt roligt att få vara med och sjunga i en sådan fantastisk kör, jag blir helt enkelt glad av att komma dit på varje övning eller vad det än är som har med den kören att göra!

Den här kvällen sjöng vi lite nygamla sånger som vi har sjungit tidigare under året, eller förra året då...kanske ska tillägga det med för att slippa få en och annan kommentar på det.


Yeah, det känns som det kommer hända mycket denna terminen med uppsjungningar och annat. Det känns väldigt

roligt & skoj!





/Tjingeling












 

Av Hanna Boman - 6 januari 2013 22:55

Efter dagens gudstjänst idag så var det gemeskap vid en riktigt god kyrklunch som var

Afrikansk kycklinggryta & matvete & grönsallad. Mums vad gott det var!


 


 

 Kaffe & kaka till efterrätt



Av Hanna Boman - 6 januari 2013 22:37

Idag var det gudstjänst i vanlig ordning ute i kyrkan, årets första dessutom!

Missiongudstjänst som handlade om hur religionen är för mission i andra länder. Att en familj som till exempel där en kvinna inte fick vara kvar för att hon inte var muslim och hennes man var muslim.

Usch, ärligt talat så minns jag väl inte riktigt...så därför får jag väl sluta och skriva just nu om detta.

Men kan ju tala om att det var även duettsång och det var lite julsånger eftersom inte julen är slut riktigt än!



 


Av Hanna Boman - 5 januari 2013 21:53

Idag gjorde jag en liten sväng på stan. Blev inte längre än till Wachtmeister för klockan var strax efter 15 på eftermiddagen och affärerna stänger ju klockan 16 på lördagar.

Så då blev det ett snabbt besök på Cockie & I för jag behövde shampo och sen även ett besök inne på BodyShop för att förnya mitt medlemskap. Samtidigt som jag gjorde det så köpte jag mig en burk BodyButter CocoNut.

Hmm, jag fick ju förvisso en sådan burk i julklapp...men den doften kan jag verkligen INTE få för mycket av. Eftersom det är min favoritdoft just nu och kommer så vara tror jag!


 

Den här design på burk fick jag

i julklapp


 

Denna design på burk köptes

då idag





Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards