Alla inlägg under februari 2013

Av Hanna Boman - 12 februari 2013 14:11

Jaha, idag är det visst Fettisdagen. Men det betyder inte att jag kommer äta någon Semla, för det gjorde jag i söndags ju i cafét efter gudstjänsten i Pingstkyrkan. Jag är väl inte så väldans förtjust i dem där längre, eller? Nejmen faktiskt inte!



 



Av Hanna Boman - 10 februari 2013 22:37

Denna förmiddag så tog jag mig ner till Pingstkyrkan för att återigen få höra VIVOXÅ som var med och sjöng i gudstjänsten, vilka fantastiska ungdomar helt enkelt till att sjunga så bra och a cappella dessutom!

Nu var det ju inte bara det som sjöngs, utan det var två stycken av dem som höll i en del lovsånger också ihop med församlingen!


 

VIVOXÅ


 

Emelie Lindén


 



 

Kyrkkaffe i cafét

efteråt















 

Av Hanna Boman - 10 februari 2013 01:34

Vad är det för fel? Jag ligger här i sängen och kan verkligen INTE somna! Funderar på vad jag ska göra för att ska kunna bli trött och sova!
Fy för sjutton vad jobbigt det är, jag är ju trött...men kan ändå inte sova!

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 9 februari 2013 23:34

Nej, jag var inte hemma till kvällens deltävling som var i Göteborg denna veckan. Så tyvärr vet jag inte vilka som kom vidare riktigt, men kommer att se det på www.svtplay.se imorgon för att se vad det var för några bidrag och artister som var med. Så snälla, tala nu inte om för mig här hur det gick!


Men startordningen har jag googlat på och kollat in redan:


  1. Anton Ewald - Begging
  2. Felicia Olsson - Make Me No 1
  3. Joacim Cans - Annelie
  4. Swedish House Wieves - One Top of The World
  5. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye
  6. Louise Hoffsten - Only The Dead Fish Follow The Stream
  7. Rikard Wolff - En förlorad sommar
  8. Sean Banan - Copacabanana

 




Av Hanna Boman - 9 februari 2013 22:57

Ikväll har det varit som sagt en konsert med By Mercy och 'Vivoxå a cappella grupp från Rimforsa'.

Alltså vi i By Mercy sjöng några "gamla godingar" från våran repertoar.

Dessa VIVOXÅ var ju helt fantastiska på att sjunga, det var sex stycken som sjöng a cappella riktigt bra!


 


 


 




En riktigt fantastiskt rolig kväll!








Av Hanna Boman - 9 februari 2013 22:13

Imorse så hade vi bibelfrukost uppe i Emanuelskyrkan som startade klockan halv tio. Mycket god frukost som innehöll både det ena och andra, bl a; ägghalvor & smörgås & pålägg & paprika & kaffe & the & juice & någon form av röra på curry & sill & purjolök & creme fraiche. Riktigt gott var det i alla fall, mums!

Själva bibelstudiet denna dagen handlade då om;

BEHÖVER VI GAMLA TESTAMENTET?


Typologier

LÄNK GT o NT

-historiskt samband

-trovärdighet

-djupare förståelse

NÅGRA AV GT:s TYPOLOGIER:

  1. Profeten
  2. Davids son
  3. Människosonen
  4. Herrens lidande tjänare
  5. Den andre Adam
  6. Den rättfärdige lider
  7. Jona
  8. Förkastade
  9. Överstepräst
  10. Offret

HUR TALAR GT OM JESUS?

  1. Förutsägelser
  2. Förebilder
  3. Händelser
  4. Instutioner

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  1. Historia
  2. Messias
  3. Jesus läste GT
  4. Gudsbilden
  5. Lag o Evangelium

MOTSÄTTNING?

Johannes  1:17

Lag - Mose

Nåd o sanning - Jesus

Jahannes 1:45

Johannes 5:46

Lukas 24:27, 44


HUR KAN GT TALA OM JESUS?

Kolosserbrevet 1:1

Johannes 1:1-3

Johannes 17:5

2 Mosebok 3:14 - Jag är

JHWH - heliga Gudsnamnet ersatt med Adonai - Herren

NT - kyrios (om Jesus)


Tyvärr blev det inte några bilder på min frukosttallrik även att jag hade kameran med mig, men så blir det ibland!


En mycket trevlig morgon var det i alla fall, tack för det!




 

Av Hanna Boman - 8 februari 2013 22:59

Ikväll har det varit Tonår och då hade vi lite tillsammanslekar. En ganska så lugn och bra kväll, säger jag som tycker att jag har haft mycket att göra under hela denna veckan trots att jag fortfarade inte har något jobb.

Kvällen började ju då först med att ungdomarna hade lite snöbollskrig utanför kyrkan, medan vi vuxna ledare satt inne och tjattrade väl mest om allt möjligt (så som ledare kan göra när ungdomarna inte är i närheten, hehe).

Efter det att de hade kommit in så serverades det fika som denna gång bestod av chokladpudding & varm choklad.

Just det, sen var det lite lekar som var helt okej. Jag var bara med på en eller två av dessa lekarna!


Det sista vi gjorde för kvällen var ju andakt, som alltid...men denna gången var det Jan som höll i andakten och egentligen hela programmet. För nu är han ju våran ungdomsledare den här terminen, och det klarade han av med bravur!


/Tjingeling












 

Av Hanna Boman - 7 februari 2013 21:48

Ännu en torsdag då jag har varit nere på viktväktarna, hehe! Jag tycker nästan alltid varje vecka att jag har svårt att ändra eller byta "starttext" i detta inlägget, men det är nog bara jag som tycker det...hmm!

Vad innehöll denna veckans möte om då? Jo, det hadlade om att man ska börja med små steg och att göra det enkelt...skapa påminnelser, skriv in träningspass i kalendern. Med andra ord så handlade det om hur man ska få igång träningen på bästa sätt. Det finns ju så många olika träningssätt som att cykla (det är väl vad jag "brinner" för under våren & sommaren i alla fall!), promenera, simma, löpning, crosstrainer, medmera.


Och nu då så får jag väl komma till det här med vad vågen visade när jag ställde mig på den, usch jag vill inte...men om jag har gjort det tidigare så varför INTE nu? Jamen precis, det kan man ju undra!

Den visade med andra ord 60,6 kg vilket blev +0,6 kg.

Bläää, usch & fy...vad irriterad jag blir. Men det är ju den där "förjordade" checklistan som jag nästintill aldrig följer till punkt och prickar! Varför?

Ja, det kan man undra och jag vet inte heller!


Skärpning nu Hanna!


 





Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards