Alla inlägg under juli 2017

Av Hanna Boman - 22 juli 2017 15:32

 Idag under förmiddagen var Skärgårdslägret inne i stan och gästade Klaipedaplatsen.

Så himla roligt att de kommer in till stan en sväng också, och vädret var ju 

riktigt skönt...verkligen ett riktigt sommarväder!

Så medan de var där så blev man bjuden på kaffe & kaka, för de som

ville ha som gick förbi!

Roligt är ju med att det finns folk som stannar och lyssnar. :)









   












 

Av Hanna Boman - 22 juli 2017 15:08

Eftersom jag hade lite krux med o blogga igår (fredag) efter att ha varit ute på

Olsängsgården, så får det bli till att uppdatera nu istället.
Dan-Inge Olsson med vänner var där och sjöng & pratade också förstås. 

Nu är det ju så att Dan-Inge Olsson har varit med som ledare i många år tidigare, så

han var inbjuden som gäst till tältet igår.

Riktigt roligt att få träffa honom igen, får väl jag säga som var med på lägret

när han var ledare!


Tyvärr så fick jag inte till några bilder med mobilen, på grund av att batteriet är helt

jobbigt (laddar ur fortare är kvickt...)

~~~Just det, det blev inga bilder på Dan-Inge vänner~~~




   

Lägerkören

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 20 juli 2017 23:07

Efter att allt var klart ute i Kristianopel, så åkte vi hem till Eivor & Martin i Jämjö och var där 

en bra bit in på kvällen!

Vi åt en bit mat bestående av Exotisk planka potatissallad.


Sen fick vi gå igenom en del av mormors "alla saker", som dukar & löpare & bonader & smycken.

(och det mesta var ju dukar av olika dess slag)









   

Av Hanna Boman - 20 juli 2017 22:12

Idag har vi haft en fin o minnesvärd begravning för Älskade mormor ute i Kristianopels kyrka!

Vi barnbarnen sjöng två sånger under akten, vilket kändes och gick bra!


(låter nog bilderna få säga mera nu...)






 




   











   









Sen efteråt så var det ju förstås Minnesstund i församlingshemmet!





   













 

Av Hanna Boman - 19 juli 2017 15:52

Yes, nu så fick vi ju äntligen till det med en fikaträff Lina & jag!
Sent igårkväll kommer det ett sms o frågan om vi skulle kunna träffas över en fika på Gelato under förmiddagen.
Och självklart så nappade ju jag direkt!

Väldigt trevligt o att vädret har blivit så pass att vi kunde sitta ute, var ju jättemysigt!

Jag valde en Foccacia & Cafe Latte.
(beställer ju nästintill alltid Cafe Latte ute)
Fast jag drack vatten också lite vid sidan om, hehe!


TACK för idag goa Lina!







 






Av Hanna Boman - 18 juli 2017 22:53

Eftersom jag nu inte hade någon vit blus i min klädkammare, och ska på begravning på torsdag...så fick det bli ett så kallat impuls-köp lite i "sista minuten" idag!
Och hade ingen större lust att gå o leta i många affärer, så då fick det bli raka vägen

in på Flash direkt när jag kom in på Wachtmeister!

Jag gick runt lite själv o kollade, men bad om hjälp ganska så fort...och då blev det 

en "vanlig vit blus" som man även kommer kunna ha utanför en begravning också.

Man kan nog säga att det var mer som en tunika i utseendet, men det kommer 

kännas bra!


Oooh, jovisst hade jag både en vit blus & en vit långärmad top i klädkammaren!

Såg jag efter att jag kommit hem, men kände för att ha nånting nytt!








 












 


Av Hanna Boman - 18 juli 2017 11:17

Idag som först så kom det äntligen mobilskal och dessa tre, eller fyra var det ju beställde jag

från Wish för 3 (!) veckor sedan!

Fakturan har kommit tidigare, men inte några skal förrän NU!


Hehe, anledningen till att jag skrev "tre, eller fyra" är för 

att jag gjorde tydligen en dubblett på ett skal! 

Oups!







   




 



Och efter denna beställningen från Wish, så lär dem inte få mig som 

någon stammis i alla fall!

För från tidigare ställen som jag har beställt, så har det inte tagit

mer än 2-dagar!

Sedan minns jag att jag beställde ett plånboksfodral också, men 

än har inte det kommit.












 



   


Av Hanna Boman - 17 juli 2017 21:23

ENDAST VÄGNING SHOPPING!


Nu under sommaren o semestertider, så är det endast vägning & shopping som 

står på schemat för ViktVäktarna.


Och jag "springer" ner i sista minuten nästan, jag bor ju inte nära lokalen längre!


Så jag kommer dit i "sista minuten" kan man väl säga!


Men vad visade den där "våguslingen" när jag skuttade upp på den då?

Alltså först och främst, så stannade inte siffrorna som de ska

göra...innan vikten har sagt sitt, men Åsa sätter en vikt ändå och 

tycker det verkar bra!



Och den här gången så visade vågen kort & gott 62,3 kg, som då

resulterade i +0,3 kg!

Så detta får jag bättra på till nästa vecka!












 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards