Direktlänk till inlägg 15 december 2022

Julfest för ledarna

Av Hanna Boman - 15 december 2022 23:44

Nu ikväll så har vi haft en väldigt trevlig JULFEST för ledarna i kyrkan, och detta var ju då min första julfest för ledarna!

När vi först kom dit så började vi att pyssla och göra ett varsitt mini pepparkakshus vilket var riktigt kul att göra, med kristyr & minimarshmallows & smarties! För att bygga ihop husen så använde vi Baking glue, vilket gick väl lite sisådär...men det blev ju många fina hus av oss samtliga!


När pysslet sedan var nästintill färdigt, då var det dags för lite mat som denna kvällen blev tacos...vilket var väldigt gott! (jag är ju inte den som äter det så värst ofta)!


#ledarnasjulfest2022


#minipepparkakshus   #bakingglue  #kristyr  #minimarshmallows  #smarties



#tacos  #julmust

#köttfärs   tortilla #tomater  #sallad  #tacosås  #rivenost  #gurka  #skivadbanan 

#cremefraiche #nachochips 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


Efter att vi hade ätit, då var det dags för lite lekar. Ja, åtminstone en lek som jag inte nu minns vad den hette. Så då kommer jag ju inte kunna återberätta den heller, men tror väl nog att ni klarar er ändå va!




Därefter sen så blev det lite fika, som innehöll kaffe & godis & skumtomtar. Fanns väl en del som 

åt upp sitt pepparkakshus med (hehe, jag var en av dem...som åt upp mitt)!



#kaffemedmjölk  #godis  #skumtomtar  #minipepparkakshus


Mot slutet av kvällen var det då dags för julklappsspel/lek, och då fick vi en nummerlapp

Julklapparna var numrerade. När vi alla hade fått sig en julklapp, då fick vi byta med varann

om vi ville!




#noblesshavssaltcrisp


#wobblo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   


Detta var min julklapp, som jag fick...

 

 

 

 

 

 

 

 

TUSEN TACK för en underbart trevlig & rolig kväll, som jag

sent kommer att glömma!


      





















 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Lördag 27 april 23:23

En helt okej lördag att jobba på idag, men denna gången kunde till och med jag säga att det var mycket folk typ överallt i affären (brukar inte tycka det annars...)! Så med andra ord har vi haft att göra i Café 2, men det är roligt för det är ju då...

Av Hanna Boman - Lördag 27 april 19:23

NU NÄR BLOGGPLATSEN VAR HELT offline IGÅR, SÅ FUNKADE DET INTE  ATT UPPDATERA DÅ!     För det var igår (fredag) som det var lunch ute på Mc Donald´s, när jag återigen denna fredagen hade en ledsagning. Då provade jag för första gången en ve...

Av Hanna Boman - Onsdag 24 april 09:53


Nu så blev det att jag tidigt imorse (strax efter klockan 8) kontakade Hälsohuset. Innan jag ringde, så tänkte jag "Undra, hur många timmar man får vänta innan de ringer upp...?" Men det var inte alls lång tid, utan bara en kvart ungefär.   I...

Av Hanna Boman - Söndag 21 april 18:38

Woow, vilken häftig och rolig gudstjänst att komma till denna söndagen! By Mercy sjöng, och självklart så kunde väl inte jag låta bli utan jag satt i bänk/stolsraden och sjöng med (så svårt att "hålla tyst", när man kan sångerna/låtarna).     ...

Av Hanna Boman - Lördag 20 april 21:38

Alltså, woow vilken fantastisk rolig föreställning man har varit på under eftermiddagen idag ute i Vedebyhallen. Vilken Familjedag, där det var fullt av både barn och föräldrar. Nu startade det hela redan klockan tolv, men jag kom inte ut förrän ti...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards