Alla inlägg under november 2016

Av Hanna Boman - 3 november 2016 23:07

Johodå, visst tog jag mig ut till kyrkan på fritidsgården även denna dagen (stod inte uppsatt på något papper, men kom ut ändå i några timmar...)

För att det är ju lika trevligt att vara där då det händer lite, och jag kan väl inte säga att jag har gjort något annorlunda idag än vad jag gjort de övriga dagarna som jag varit där ute.

Utan det har varit att vara lite i Caféet, sitta och prata med föräldrar & barn.

Denna dagen har jag absolut inte en susning om hur många barn det var, men visst var det fart och fläkt i stort sätt hela tiden som jag var där i alla fall.


Och som vanligt säljs det ju lite av varje i Caféet som: nudlar panpizza glass godis frukt läsk vatten saft toasted & kaffe & te o'boy.



TACK alla samtliga för den här veckan, nu var det sista dagen på fritidsgården idag...     



   

Jepp, en liten halvkonstig kombination kanske

att dricka kaffe till en bit panpizza...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 3 november 2016 22:55

Jepp, i början av veckan så fick vi ett mail att det skulle serveras Smörgåstårta till lunch i SecondHand idag från klockan tolv till ett. 

Hehe, anledningen till det var att vi skulle fira att vi under oktober hade sålt för mycket pengar...vet dock inte exakt hur mycket det var, och vet inte om jag får skriva ut det här heller.

Så på sätt och vis är det ju då bra att jag inte minns hur mycket det var!

En mycket god smörgåstårta var det i alla fall, som oftast brukar vara gott oavsett va...eller hur?


Sen blev det ju kaffe pepparkaka till efterrätt också.







   











 





Av Hanna Boman - 2 november 2016 21:57

Jodå, idag har jag varit ute i kyrkan på fritidsgård igen...väldigt mycket barn & föräldrar som varit där, tror det räknades till att det var 48 barn och då var det kvällningen.

Den sammanlagda summan för dagen idag har jag ingen susning om, eftersom jag inte var kvar till stängning...men var där på "övertid", eller vad man nu ska kalla det. Eftersom jag inte kom förrän vid fyra eller strax därefter, har lite svårt för att ta mig därifrån ibland. Hehe!

Men jag gjorde väl ungefär samma grejs som sist jag var där, pratade med lite föräldrar och barn. Idag var det pysselhörna med Manuela, fast där var inte jag.

Som vanligt så var ju Caféet öppet också, men diverse saker som godis nudlar panpizza chips micropopcorn kaffe te saft vatten läsk glass.

Ptja, vad gjorde jag mer idag då? Joo, jag var en hel del ute i köket eller i Caféet också och hjälpte till lite.


TACK för idag, och ja...jag kommer ut en liten stund imorgon också (även om jag inte står med på någon lista...)







 













 




Av Hanna Boman - 1 november 2016 22:07

Jahaja minsann, nu ikväll har vi börjat sjunga Advents - och julsånger...precis som vi alltid gör efter att vi har haft våran Höstkonsert.

Eeeh, för mig känns det lite...fast bara lite tidigt att börja sjunga dessa sånger redan nu, men i själva verket så måste man ju börja NU.

Det bästa med dessa sångerna är ju att man sjunger samma sånger från år till år och så fort men ser texterna o börjar sjunga dem, nog sjutton sitter dem där långt inne...eller inte alls så långt inne egentligen, för för mig så sitter dem.

Ojojoj, vad jag låter självsäker just nu...men så är det inte riktigt.

Men sångerna sitter där hur som haver, vare sig men vill eller inte...så enkelt är det i alla fall!








 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards