Alla inlägg den 7 november 2017

Av Hanna Boman - Tisdag 7 nov 17:52

Nu blev nog detta sista gången för mig att ta mig till SecondHand på en vanlig dag för att "bara" fika!
Jodå, lördagarna finns ju också att ta sig o fika på.

Och idag blev det en fikastund med Berith, då när jag kom så gick hon på rast...så jag slapp sitta ensam.

TACK för att du ville fika med mig en stund Berith!




 
















 


ANNONS
Av Hanna Boman - Tisdag 7 nov 10:53

Oja, vad är det för en dag idag då? En dag som man väl absolut inte får 

missa, eller hur?

En TEMADAG idag helt enkelt, och det är ju KLADDKAKANS DAG!


Hepp, en dag då man ska/kan äta KLADDKAKA hela dagen!

Samma sak här, precis som man inte kan äta KLADDKAKA vilken dag som 

helst på året...hehe!



#kladdkakansdag






    









   






ANNONS
Av Hanna Boman - Tisdag 7 nov 09:58

Något blev fel igår då jag skulle uppdatera gårdagens besök hos ViktVäktarna.

Så därför får det bli nu istället, eftersom jag vet ju att det finns de som läser!

Men igår var det vägning & möte precis som vanligt igen.

När jag kom dit o upp med hissen var det faktiskt väldigt många som 

stod i kö för att väga sig strax innan halv ett.

Skönt tyckte jag, för då blev det inte direkt till vågen...utan jag hann ta en liten paus.

Men vad vågen talade om/visade tar jag ju som vanligt i slutet av inlägget!


Och vad pratades det om under mötet? Det var pratades om att man ska inte stressa när

man äter. Man ska sitta ner o äta!

Lägga ner besticken vid varje tugga!





  • TIPS 1 Är det svårt att hålla koll på tiden, använd dig av en timer för att se hur snabbt du äter. Ätandet går på ren automatik och det vill vi undvika.
  • TIPS 2 Tugga ordentligt. Lägg ner besticken mellan varje tugga. Mat asom tuggats ordentligt är lättare för magen att smälta och dessutom tar det lite längre tid att äta färdigt vilket är positivt när man tänker på sitt energiintag och vikt.
  • TIPS 3 Gör inte annat samtidigt som du äter. Stäng av TVn och lägg undan telefonen. Fokuserar vi inte på maten bidrar det till att känslanatt man ätit tillräckligt kommer senare, alltså när vi hunnit äta mer. Upplevelsen av måltiden blir också en helt annan.
  • TIPS 4 Undvik att äta i soffan. Samla familjen och sitt ner vid bordet och ät. Samtala kring måltiden och reflektera över dagens händelser. Det är bra för matupplevelsen, men måltiden är också en viktig social faktor som är mycket mer än bara vad man äter.




Och nu är det då dags för att tala om vad vågen visade, för den var väl åtminstone lite snäll.

Eftersom den visade ju MINUS!

Och då visade den 63,4 kg som resulterade i -0,9 kg.

Så det lär jag väl få vara nöjd med va!

MINUS blev det, fast som sagt så ligger jag inte på min MÅLVIKT!











 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ Min blogg i stort & smått! med Blogkeen
Följ Min blogg i stort & smått! med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se