Alla inlägg under november 2017

Av Hanna Boman - 13 november 2017 23:12

Oups, idag har det visst varit SMÖRGÅSTÅRTANS DAG o jag skrivar inget om

det förrän såhär sent!

Hur många har ätit SMÖRGÅSTÅRTA just idag, bara för att det är SMÖRGÅSTÅRTANS DAG?


Hehe, om jag ska vara ärlig...så har inte jag ätit någon just idag i alla fall!


Men visst är det gott med SMÖRGÅSTÅRTA? Och det finns ju smörgåstårtor som 

är goda/mindre goda!




#smörgåstårtansdag








     

Av Hanna Boman - 12 november 2017 18:27

Om man stannar kvar tillräckligt länge i kyrkan, så kan man bli serverad lunch (till självkostnadspris).
För idag har de som är med i kommittén till årets Julbuffé haft sin sista sammankomst, för redan NU på lördag (18/11) är det dags för Julbuffé!

Och då var jag & några till som inte är med i kommittén kvar, så vi blev serverade

PASTASALLAD & dressing & bröd!

Sen blev det förstås kaffe & kaka också!




   





   














 

Av Hanna Boman - 12 november 2017 17:03

Nåja, den här söndagen var det visst min tur att ta hand om barnen under gudstjänsten på Söndagskul!
Innan det var dags att gå in i kyrksalen så snicksnackade jag lite med Stina, som just då (trodde jag) var det enda barnet.
Och då frågade jag bara henne om hon ville hänga med mig ut på Söndagskul, vilket hon ville o som gjorde mig glad (även om nu inte jag hade förberett något, hehe!)



Nu var vi ju inne en stund på gudstjänsten i början, som gjorde att vi fick 

höra lite sång & musik från en fantastiskt musikalisk familj.

FAMILJEN SÖDERHOLM

Så då blev det bara till att klippa & rita & vara lite sysselsatt med barnen, som senare blev till slut fyra stycken.

En liten klipp & rithörna kan man nog säga att vi hade, en lite halvt om halvt oplanerad sådan.


















    



















 




















 

Lite Mingelfika efteråt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   













Av Hanna Boman - 11 november 2017 17:39

Nu idag så träffade jag Linn först utanför Gelato, men det var så mycket folk där just då...så det fick bli Café 1344 istället.
Ganska fullbelamrat med folk där med egentligen, men inte så vi inte hittade oss en plats (vi "parkerade" oss nästan allra längst in...)
Ååh, det var mysigare på sätt o vis att sitta där...än att sitta mitt i smeten!

Den här gången beställde jag en gigantiskt stor 'kladdkaka med grädde' & "caffe latte med hasselnötssmak"....me like!

TACK för fikastund & pratstund idag gooa Linn!





      










 





















 


Av Hanna Boman - 11 november 2017 12:58

Ojaa, idag är det ju CHOKLADENS DAG!

Tänk att få äta hur mycket choklad som helst under en o samma dag!

Mums vad gottigt!

Men hur är det nu igen, kan man inte äta choklad vilken annan dag som 

helst på året?


Hahaha, jovisst kan man det!







#chokladensdag







 








 









 


Av Hanna Boman - 9 november 2017 22:17

Ikväll har det återigen varit Alpha och jag går ju nu Alpha 2.
När vi kom dit så blev vi serverade "hemgjord pizza & sallad"
Väldigt gott!

Sen delade vi in oss i våra grupper, och i Alpha 2-gruppen var vi endast fem stycken.
Men vi samtalade om det vi skulle, och läste ur Bibeln från Filipperbrevet.






   





 








 











 


   






   




Av Hanna Boman - 8 november 2017 18:17

Hepp, ännu en onsdag i stickcaféets tecken. Och detta kan jag nog säga nu blev den sista för mig, åtminstone med att ha någon stickning med mig.

Nästa gång det är, då slinker jag nog bara in en sväng för att fika en stund.

Eftersom det var min absolut sista gång nu som jag kunde baka o bjuda på fika, så gjorde jag ju det idag!



#tigerkaka





Men hur många varv stickade jag denna gången nu då? Man skulle väl kanske kunna tänka sig att jag stickade massvis med varv, men det blev nog inte fler varv än vad jag brukar sticka...hehe!

Så det var väl ett par tre varv, eller så...räknade inte alls hur många varv det blev (nästan som vanligt).





/Tjingeling









 







 
















 



Av Hanna Boman - 7 november 2017 17:52

Nu blev nog detta sista gången för mig att ta mig till SecondHand på en vanlig dag för att "bara" fika!
Jodå, lördagarna finns ju också att ta sig o fika på.

Och idag blev det en fikastund med Berith, då när jag kom så gick hon på rast...så jag slapp sitta ensam.

TACK för att du ville fika med mig en stund Berith!




 
















 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards