Alla inlägg den 4 april 2019

Av Hanna Boman - 4 april 2019 15:53

HOPPSAN!

 


Nu så var det ett väldigt bra tag sedan som jag uppdaterade och skrev om dessa 

TEMADAGAR!

Det är väl så att jag inte har googlat som en hök efter de här TEMADAGAR 

på den sista tiden!


Men just idag då så är det MOROTENS DAG!


Och morötter kan man ju äta egentligen hur som helst, eller hur?




#morotensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   


Av Hanna Boman - 4 april 2019 14:13

Jomenvisst har jag varit till ViktVäktarna idag eftersom det är ju torsdag!

Som tidigare sagt, så är det ju bara på torsdagarna man kan ta sig till ViktVäktarna.

Den här veckans möte pratades det om: 


Skapa hälsosamma vanor

 

 

  • En signal triggar dig till handlingen, kanske något som du ser, känner lukten av, en tid på dagen, en känsla eller en plats.
  • Beteendet är handlingen i sig själv - den vana du vill skapa.
  • Din belöning är den fördel du får från att göra handlingen, en känsla av tillfredsställelse, nöje eller stolthet, som uppmuntrar dig att upprepa det. Vi tenderar till att fokusera på vanor som vi vill bryta, men det bästa är att istället skapa nya bra vanor som kan hjälpa dig till ett hälsosamt ätande, mer rörelse och bra tankesätt i ditt liv.

Och vad visade den däringa vågen idag då, då jag "skuttade" upp på den? Nja, visst var den snäll eftersom det blev ju MINUS i alla fall! Så idag visade den 68,3 kg som då kort och gott resulterade i -0,5 kg.

Åååh, nu så vill ju jag bara rasa massor i vikt vecka efter vecka!


Kom igen nu Hanna, du kan om du bara vill!










 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards