Direktlänk till inlägg 23 januari 2020

ViktVäktarna

Av Hanna Boman - 23 januari 2020 16:23

Och nu så har jag ju redan varit hos ViktVäktarna idag, och då var jag där på dagens lunchmöte!

Den här veckan pratades det om: "Matdagboken - ditt framgångsverktyg" 

För när man använder sig av Appen eller Matdagboken, där man skriver ner vad man äter/stoppar i munnen under dagen "från morgon till kväll"!


 

 

Innan du glömmer det, skriv ner det

 


Det mest optimala är att regga det du äter så fort som möjligt, antingen i WWappen, på hemsidan eller i en matdagbok på papper. Det gör att du har en bra överblick över din SmartPoints budget och du kan ta fler viktiga beslut.




Fortsättning följer senare...






Men vad visade den riktigt usla vågen den här veckan då jag ställde mig på den? Mnja, för nu så var du ju usel igen vågen...

Med tanke på att du visade 70,7 kg som då resulterade i +0,2 kg (oups, inget jättestort plus...men nu vill ju jag verkligen ha STORT MINUS till nästa vecka).














 

 
 
Amisa

Amisa

23 januari 2020 17:29

Jag tror det är en jättedålig idé att ha ett jättestort fokus på vad man äter om man vill gå ner i vikt. Givetvis ska man äta så nyttig mat som möjligt i en lagom mängd, men om man hela tiden tänker på allt man inte får äta så blir man bara mer sugen av det. Vår hjärna fungerar så. Om man säger: "Tänk inte på mat!" så kommer man tänka ovanligt mycket på mat istället och få ett ökat sug.

Jag tror det är bättre att istället fokusera på roliga och lustfyllda aktiviteter, gärna sådant som ger motion: Dansa, cykla, gå i skogen, zumba osv.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

 
Amisa

Amisa

23 januari 2020 17:31

Här något annat man kan pröva, sugsurfing:

https://youtu.be/zZB3KuTVMrw

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Lördag 27 april 09:52

detta inlägget kommer ligga här relativt länge, för bloggplatsen låg typ nere igår. gick inte att logga in alls, för att kunna uppdatera! :( så därför kommer det bilder här först, innan det blir ett riktigt inlägg. /tjingeling ...

Av Hanna Boman - Onsdag 24 april 09:53


Nu så blev det att jag tidigt imorse (strax efter klockan 8) kontakade Hälsohuset. Innan jag ringde, så tänkte jag "Undra, hur många timmar man får vänta innan de ringer upp...?" Men det var inte alls lång tid, utan bara en kvart ungefär.   I...

Av Hanna Boman - Söndag 21 april 18:38

Woow, vilken häftig och rolig gudstjänst att komma till denna söndagen! By Mercy sjöng, och självklart så kunde väl inte jag låta bli utan jag satt i bänk/stolsraden och sjöng med (så svårt att "hålla tyst", när man kan sångerna/låtarna).     ...

Av Hanna Boman - Lördag 20 april 21:38

Alltså, woow vilken fantastisk rolig föreställning man har varit på under eftermiddagen idag ute i Vedebyhallen. Vilken Familjedag, där det var fullt av både barn och föräldrar. Nu startade det hela redan klockan tolv, men jag kom inte ut förrän ti...

Av Hanna Boman - Lördag 20 april 12:32

TEMADAG!     På dagen idag så är det POLKAGRISENS DAG, och det är väl en dag som bör bektas va? Ptja, åtminstone tycker nog jag det i alla fall. Även om jag inte är nån storförtjust i polkagrisgodis, men kan ju gilla alla dess olika former som ...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards