Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

Anders 50-årskalas

Av Hanna Boman - 7 juli 2013 16:57

Igår så var det ett riktigt fint & härligt 50-årsfirande av Anders ute på fantastiska Olsängsgården!
Många goa vänner från både Mariedalskyrkan och även från Olsängsgården då förstås.
Ett fantastiskt gott och skönt väder som man inte alls kunde klaga på.
Det serverades en fantastiskt god Buffé där man åt sig riktigt mätt.
Sen så fick vi gå en liten tipspromenad som då var handlade om Anders.
Julia & Vilma & jag gick rundan ihop, eller nja...vi hade ju egna tipslappar i alla fall, men vi höll ihop då. :)
Lite halvt om halvt kluriga frågor kan jag nog säga att det var.
Jag minns inte eller vet inte rättare sagt hur många rätt jag hade, men vet ju i alla fall att det var 14 frågor.
Efter detta sen då så serverades glass i stora lass, fyra olika smaker och jag kunde ju definitivt inte låta bli att ta alla smakerna. Gott var det minsann och mätt blev man ju även här.
Till detta serverades det jordgubbar & vattenmelon & ananas & strössel.
Gott-gott-gott! :)
Lite spex och sånt var det ju också för jubilaren inne i samlingslokalen där det även visades ett riktigt bra och roligt bildspel över Anders och självklart även hela den Nelssonska familjen.
Framåt småtimmarna sen så var det servering av kanelbullar & kolasnittar & kokostoppar som Rebecca & Sofia & Julia hade bakat. Riktigt goda, och självklart var det ju då tårta till också.

Sen så satt man och fortsatte att prata med folk som var kvar och sådär.

TACK för en riktigt fin & roligt 50-årskalas! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Torsdag 28 mars 23:23


Nu så har man fått gå in i påskens budskap, med allt vad det innebär med en fin Getsemanestund!                                                                           ...

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards