Alla inlägg den 6 juni 2020

Av Hanna Boman - 6 juni 2020 21:26

Ännu en TEMADAG som nog bör beaktas va? För det är ju tydligen SILLENS DAG, och jag måste nog säga att jag inte gillar "stekt sill"...fast att käka en sillamacka är ju inte fel om man är på en marknad eller festival under en sommar att köpa och äta en sillamacka i alla fall!


Annars gillar jag ju bäst inlag sill av olika dess slag, för då kan jag gilla att äta det!





#sillensdag2020









   






 





 









Av Hanna Boman - 6 juni 2020 19:47

Och ännu en TEMADAG  idag som kanske bör beaktas, eller? Mnja, jo jag tycker nog det. För det är ju FRUKTENS DAG idag, och jag är väl en som tycker om alla sorters frukt. Jomen så är det nog, för jag kan inte just nu i detta nu säga att jag inte gillar någeom frukt!


Så JAG gillar frukt både avigt och rätt!



#fruktensdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 6 juni 2020 19:24

Idag så är det tydligen FÄRSKPOTATISENS DAG, en bland dessa TEMADAGAR!


Än har inte jag ätit FÄRSKPOTATIS i år, även om det finns att köpa...men jag brukar hålla mig och oftast vänta till MIDSOMMAR att äta just FÄRSKPOTATIS!



#färskpotatisensdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2020 18:34

Idag så har mamma och jag varit hemma hos Henrik på Långö, för att få fira lite "Einar 1 år".


Nu är det ju såhär att jag har varit faster i ett helt år, utan att ens fått träffa honom alls av olika anledningar som jag inte tänker ta upp här. En del vet om, och andra inte...och så låter jag det ska få vara.


När vi kom ut till Henrik, så blev vi serverade lunch/middag och då blev det levergryta potatis gröna ärter sallad


Och efter det så serverades det kaffe & tårta, vilket var en tårta med ett ljus i då förstås!



Sen så spelade vi nån omgång av Kasta gris, vilket kändes lite sådär...med tanke på att jag inte hade turen med mig denna gången. Fast det var väl ganska roligt ändå att spela lite spel också. 




#Einar1år #levergryta #potatis #grönaärtor #grönsallad #tårta










 












 






     





Av Hanna Boman - 6 juni 2020 11:02

 









 






Ha en go & glá Nationaldag!










Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards