Alla inlägg den 15 december 2019

Av Hanna Boman - 15 december 2019 22:11

Eftermiddagsgudstjänst ute hos oss idag med Luciafirande!

Först var det ett traditionellt litet fint Luciatåg, med barn som gjorde ett mycket fint tåg.
Isch, nu så vet jag inte exakt hur många de var (räknade inte då de tågade in...)
Men kan nog kanske ha varit 8-9 stycken i alla fall...

Efter det luciatåget, då var det dags för Fredax:arna att göra sitt luciatåg. Vilket de gjorde bra, med tanke på att de gjorde en sketch av det. Så blir det ju då Fredax ska göra något då det är luciafirande, för att slippa det traditionella med tanke på att barnen gjorde det i år.

De är fenomenala då de ska göras något!






   








         












 

Av Hanna Boman - 15 december 2019 21:49

Nu var det ett väldigt bra tag sedan som jag var hemma hos Ravnbös, och då fick det bli idag.
När jag kom dit, så var Martinas föräldrar där med (Lisbeth & Sami).

Nu så serverades det revben & potatis & brysselkål & morotsstavar & gurkstavar & sås!

Mumsfilibabba, väldigt gott!


TACK Martina & Morten & Seth & Iris & Edin & Jona!






 

Av Hanna Boman - 15 december 2019 19:07

 






Då så har man fått gå in i den TREDJE ADVENT, och förmiddagen var jag nere i Pingstkyrkan (nästan som vanligt...)
Mnja, den här gången var det nästan SENIOR-gudstjänst...med tanke på att det var STRÄNGMUSIKEN som sjöng & spelade.

Det är väl så det brukar vara just den tredje advent, inte mycket besökare och så...

Eeh, en väldigt kort gudstjänst än vad man annars är van vid.


 

Göran Olsson








    

Strängmusiken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards