Alla inlägg den 25 oktober 2018

Av Hanna Boman - 25 oktober 2018 23:17

Ikväll har det varit Alpha igen, som vanligt så blir det samkväm med alla Alpha:re och den här gången blev vi serverade soppa & fralla!
Mycket gott!
Sen blev det kaffe & chokladboll & clementin till efterrätt.

Efter det var det dags att dela upp oss i våra grupper, "Alpha 1" & "Alpha 2" & "Att våga stanna".

För min del är det ju "Att våga stanna"-gruppen som jag då tillhör & övriga kurskamrater.


Och vi fortsatte att läsa ur "Johannes evangelium", precis som sist!



GRUNDORD/GRUNDVAL

 


Det är Anden som ger lig, köttet hjälper inte. De ord som jag har talat till er är Ande och liv.

(Johannes 6:63)

Sjutalen i Johannes evangelium


Vi betraktar närmare:

Sjutalen i Johannes evangelium, 7 x 7

 

 

  1. Jesu 7 vandringar i Judeen Juda land, där Jerusalem, Betania, Emmaus ligger.
  2. 7 tecken som Jesus gjorde
  3. 7 Jag Är
  4. Tal av Jesus
  5. 7 likheter med Fadern
  6. 7 som vittnar om Sonens gudomlighet
  7. 7 gånger nämns Jesu stund

 


 








   











 






































Av Hanna Boman - 25 oktober 2018 16:32

Då har ju jag varit till ViktVäktarna och det gick väl bra, åtminstone slapp jag betala någon Veckoavgift idag...eftersom den här veckan var det tydligen fritt för oss som är GULDMEDLEMar. He, inget som jag visste om...eller? Jag hade nog sett något om det på Facebook, men var väl inget som jag hade lagt på minnet direkt (eller förstått).



Den här gången så prartades det om:

"Att vara sugen, eller att vara hungrig?"

Och det är ju två helt olika saker, det hör man ju själv...eller hur?

Planera dina godsaker:

  1. Hur får du plats med sötsaken i din budget?
  2. När ska du äta det?
  3. Var ska du äta godskaken?
  4. Vem ska göra dig sällskap?

Svaren på frågorna är: 

  1. Kolla upp SmartPoints-vardet för den mängd du tänker äta. Bestäm om du ska dina dagliga SmartPoints, din Veckobonus eller sparade Smartpoints.
  2. Ska du spara godsaken till efter middagen, eller ska du äta det under en paus på shoppingturen?
  3. Istället för att köpa med dig det hem, köp en potion på t ex ett café. Köp till exempel en muffins på ett café istället för att köpa hem en hel förpackning.
  4. Att äta godsaker med någon annan minskar ofta skuldkänslorna, och självkritikenoch gör istället upplevelsen till något trevligt.

Men hur gick det för mig när jag "skuttade" upp på vågen den här gången då?

Och det fick jag göra efter mötet, men jag kan väl tycka att vågen skötte sig denna veckan

också...med tanke på att den

visade 67,7 kg som resulterade i -0,2 kg.



Sen så kommer jag ringa till ViktVäktarna imorgon för att bli "månadsmedlem" i 3 månader för 270:- /månad

För dessa veckorna som jag har fått betala 130:- sedan starten den 20 september kommer jag att bli ruinerad, eftersom det är en bra bit kvar tills jag kommer gå fritt igen!








 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards