Direktlänk till inlägg 9 oktober 2014

Viktväktarna

Av Hanna Boman - 9 oktober 2014 22:11

Jajemen, var har jag varit idag om inte hos Viktväktarna? Jamen precis, för det är ju torsdag...och då tar ju jag mig dit i vanlig ordning.

Och idag så pratades det om "Vad använder du för redskap", för att gå ner i vikt? Det finns ju en hel del redskap om man säger så, t ex stegräknare & vågen & koll på portionen & checklista & att gå ner i vikt tillsammans med en vän & ViktVäktarnas matkasse & mer matinspiration (kolla i kokböcker) & din guide på restaurangen.

Sen finns det ju godis hos Viktväktarna som är ProPoints-märkta, som självklart också kan vara ett bra redskap...fast här är väl då jag den som nästintill aldrig har räknat eller så, men jag gillar ju deras olika sorters Barer och Chipspåsarna, är inte heller att förglömma. Finns mycket annat som finns i hyllan hos Stina som är gott, helt klart...enligt mig då!


Nähä, eller jahaja...vad sa vågen idag då när jag ställde mig på den? Alltså, tack kära våg vad du var snäll mot mig denna veckan. För den visade ju hela 60,5 kg som resulterade i -0,5 kg.

Så denna veckan känns det helt okej att skriva detta inlägget, jag brukar väl inte vara sådär putt då jag skriver dessa inläggen...utan det är väl de gångerna då jag har fått betala medlemsavgiften för att jag har varit "busig".

Men det har ju för sjutton bara varit tre gånger under min tid som GULDMEDLEM, så det är ju ingenting att hänga upp sig på egentligen.


Häromdagen eller i början på veckan här, så bara kände jag: "Att denna veckan kommer det bli ett plus på vågen, och det vill jag ju inte!"

Superbra jobbat denna veckan Hanna, snart så är du väl nere på din MÅLVIKT igen va...som då är 60 kg.








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Söndag 21 april 18:38

Woow, vilken häftig och rolig gudstjänst att komma till denna söndagen! By Mercy sjöng, och självklart så kunde väl inte jag låta bli utan jag satt i bänk/stolsraden och sjöng med (så svårt att "hålla tyst", när man kan sångerna/låtarna).     ...

Av Hanna Boman - Lördag 20 april 21:38

Alltså, woow vilken fantastisk rolig föreställning man har varit på under eftermiddagen idag ute i Vedebyhallen. Vilken Familjedag, där det var fullt av både barn och föräldrar. Nu startade det hela redan klockan tolv, men jag kom inte ut förrän ti...

Av Hanna Boman - Lördag 20 april 12:32

TEMADAG!     På dagen idag så är det POLKAGRISENS DAG, och det är väl en dag som bör bektas va? Ptja, åtminstone tycker nog jag det i alla fall. Även om jag inte är nån storförtjust i polkagrisgodis, men kan ju gilla alla dess olika former som ...

Av Hanna Boman - Fredag 19 april 21:27

Nu så var det på tok alldeles för längesen som jag hade ledsagning, och det har väl sina olika anledningar på både gott o ont egentligen. ~~den enda lilla förklaringen~~   Men under den här så kallade ledsagningen, så gjordes inte några stora u...

Av Hanna Boman - Fredag 19 april 11:34


TEMADAG!   Alltså, för er som inte visste och vill veta så är det visst SKOTTKÄRRANS DAG idag! Det är väl nu som man kanske börjar använda sin skottkärra igen, efter att den har stått inne på vinterförvaring. Hmpf, fast kanske inte just nu då...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards