Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av Hanna Boman - 14 oktober 2016 23:07

Eeeh, hur många visste eller vet att det var Räkmackans dag idag innan man hörde det sägas på radion eller så t ex?

Jag visste det då rakt inte, och undrar ju nästan var o varannan gång..."Varför ska det vara olika dagar för saker & ting?"

För man kan ju äta en Räksmörgås vilken dag som helst på året, eller hur?

Jaja, nog sluttjaffsat om deta nu tror jag nog!


Men det sitter ju aldrig fel med en Räksmörgås, och då ska det vara mycket räkor på den...om jag får betämma!





/Tjingeling








   

Av Hanna Boman - 14 oktober 2016 16:33

Jodå, jag tog mig till ViktVäktarna idag och det är ju inte torsdag...utan fredag.

Men det gick ju bra ändå, även om jag var en gnutta sen (vägningen hann jag inte med innan mötet, utan fick ta sedan efteråt).

Dagens möte handlade om Träning, och det passade väl bra när jag kom direkt efter att ha varit på gymmet!

Jag brukar ju vara på gymmet innan ViktVäktarna i vilket fall som helst, hehe!

Men det pratades om vad man tycker är roligt med tränng och vad man kallar Träning.

Och träning för mig är ju först o främst att ta mig ut och gå, cykla (när det är vår & sommar). Jaa, jag kan ju cykla nu också...men då blir det inte längre än till och från Cityhallen på sin höjd (blir inga långa motionsrundor i den bemärkelsen i alla fall).

Sen är det ju att jag tar mig till gymmet då och då också. Mmm, och jag tycker väl egentligen att jag bör ta mig dit åtminstone två gånger i veckan...fast blir ju inte alltid så.

Hepp, sen pratade Stina om att man kan träna samtidigt som man t ex står o diskar eller borstar tänderna.

Och även när man sitter framför TV:n, så man behöver inte ta sig hemifrån o ut för att man ska kunna träna.


Nu så ska jag ju även tala om vad vågen visade för vikt idag, hmm! 

Jovisst, den förstod nog inte riktigt vad jag ville förra veckan. För då ville jag ju att den skulle visa mera minus, men det ville inte riktigt den, eftersom den inte förstod vad jag menade.

Men dagens vikt visade 61,7 kg och det resulterade ju i då 0,2 kg. Fast och andra sidan så slapp jag ju och betala någon Veckoavgift, så då måste man ju vara glad ändå...eller hur!?

Jodå, jag är nöjd helt klart! 


TACK för det vågen!












 

Av Hanna Boman - 14 oktober 2016 16:13

Jepp, idag hamnade jag inne på gymmet igen...nu var det ett litet tag sedan sist, men hag tog ju mig dit!

Det dumma var väl att jag kom dit så pass sent, eftersom jag hade annat och göra också inom snar framtid.

Så idag blev det "snabbtäning" för mig, hehe! Nepp, blev inte så speciellet många maskiner som jag hann med att använda...utan blev "bara" 4 maskiner. Fast på mitt "träningskort" är det ju 6 maskiner, så visst hann jag med fler än hälften i alla fall! Men var ju inte så jättekoncentrarat som jag körde dessa, eftersom jag var mest fokuserad på vad klockan visade på väggen.

Och jaaa, det kändes o känns ju alltid bra när man har varit där...särskilt nu när jag inte är så jättemycket för att ta mig dit!











 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards