Alla inlägg den 30 september 2022

Av Hanna Boman - 30 september 2022 20:41

Igår eftermiddag/kväll så var det en så kallad shoppingkväll uppe på Wachtmeister, mellan klockan 16 och 19!

Så då när jag väl kom upp och in till Wachtmeister, tog jag mig först in på The Body Shop och köpte mig en ny 

Fresh Nude Foundation först...sen lite senare så hittade jag mig en LipButter Pink Grapefruit, för att egentligen få en Shoppingbag i den lilla butiken vägg i vägg!



#wachtmeistergalleria

#thebodyshop  #freshnudefoundation

#lipbuttergrapefruit

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 30 september 2022 19:18

Nu så hände ju detta igår eftermiddag att jag ihop med en vän åkte först ut till JULA, låter väl egentligen inte sådär jättespännande. Men behöver man ta sig dit, så måste man. Hehe!


#jula  

#toasits  #ido

#julachokladbollar

#batterier #aa





 








 







 








Efter att vi hade varit inne på JULA, då så tog vi oss in till Öooch det är ju där man inte ska släppa in mig **ironisk**!


Åååh, det finns så mycket grejer där som är billigt och då hittar man grejer som man behöver plus även villhöver!

Men nu var nog jag nöjd med mina inköp där, så blev ju saker som jag behövde trots allt!




#öob  

#yesdiskmedel  #wcanka

#hushållssvampar

#olw  #grillchips  #maxibag



   






 







 





 







Efter att vi hade varit inne på ÖoB, så tog vi oss även upp en snabbis till BILTEMA...men det blev bara "matvagnen" utanför, för vi var lite hungriga. Och då blev det köttbullar potatismos bostongurka ketchup festis!








 










 

Av Hanna Boman - 30 september 2022 18:47

TEMADAG!

 

Hoppsan!

 

 

 

     

 


Nu så var ju den här temadagen igår (29/9), men visst kan man väl säga att "alla årets dagar, är kaffets dag"!

För kaffe dricker ju alla, eller de flesta varje dag!

Personligen så är ju inte jag någon stor kaffedrickare, utan klarar mig utan några som helst problem utan kaffe. 

Är med andra ord långt ifrån beroende av kaffe!


Men däremot så tycker jag det kan vara väldigt gott att dricka en kopp/mugg kaffe, fast kan väl ibalnd bli sugen på kaffe!




#kaffetsdag2022

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 30 september 2022 17:08

HOPPSAN!

 


#ettväldigtsentinlägg

 


I söndags (25/9), så var det ju förstås gudstjänst och den gången var jag i Mariedalskyrkan för att det var Skördefest efter gudstjänsten som det brukar vara vid den här tiden på året. Men varit lite annorlunda de två sista åren förstås på grund av pandemin som härjade då!


Men det brukar vara trevligt med Skördefest, där man då efter gudstjänsten köpa en hel del som kan vara marmelad sylt frukt & bröd kakor pajer lotterier också inte att förglömma!


Fast innan vi kom utifrån kyrksalen så var det försäljning av både smått & gott, och det var så kallad auktion!

Det kom upp bilder på olika sorters bakverk, där man fick räcka upp handen för vad man ville ha (som sedan nån gång innan jul kommer bakas av en del i församlingen och potioneras ut dem det berör).


Sedan efter det så var det dags att ta sig ut på kyrktorget och handla av det man ville. Det jag köpte då var ingefärspäron Arnes stekta inlagda sill äppelmarmelad med julkryddor.

 


Eftersom det då var Skördefest, så var det ju förstås KYRKLUNCH också som var 

fläskytterfilé potatisgratäng & gräddsåskokta morötter sallad gelé!

En riktigt god söndagslunch!

Efterrätt serverades ju med förstås: äppelpaj glass vaniljsås och kaffe!



#equmeniakyrkan  #mariedalskyrkan

#skördefest2022

 

 

 

 

 

 

 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards