Alla inlägg den 19 november 2012

Av Hanna Boman - 19 november 2012 21:48

Njaej, jag har inte gjort så värst många knop idag. Min tanke idag var att jag skulle ta mig till Specsavers & Swedbank & Cityhallen.

Alltså visst jag var på alla tre ställena, men eftersom jag inte har någonting annat att göra på dagarna kan man ju undra varför jag inte tar mig ut och gör sådana här ärenden tidigare på dagen typ. Fast det är ju väldigt typiskt mig i och för sig!

Jag var på g att ta mig hemifrån vid halv fem, men då ringde min bror och ville tjata lite. Just då tänkte jag; "Jaja, okej...det är en och en halvtimma kvar tills klockan blir sex och affärerna stänger, så det är väl lugnt!"

I all hast visade sedan klockan tio över fem, men då avslutade vi samtalet.

Jag tog mig upp till Wachtmeister och då först in på Cityhallen för att köpa fyra stycken burkar pepparkakor till årets Julbuffé på lördag, plus lite annat som jag själv behövde då.

Sen tog jag mig in till Optiker SörenLund för att lämna burkarna. Han lovade igår att jag kunde lämna in dem där för att han skulle ändå ta sig ut till scouterna ikväll.

Sedan snabbt som sjutton in och upp till Swedbank. Där hade jag tur, för det var inte en enda människa där förutom personalen då som jobbar då. Så gick väldigt fort. Kollade på klockan och då visade den cirka fem i sex.

Funderade då; "Hinner jag ner till Spacesavers också innan dem stänger?"

Och javisst hann jag ju det, kommer in där i sista minuten och inte någon annan mer än jag. Så fick uthämtat min kontaktlins utan några problem. Eller jo, lite problem var det väl ändå. Han hittade den inte först, men till sist så fick jag den i alla fall.

Så dessa tre ärenden gjorde jag på sammanlagt cirka 30-35 minuter. Snacka om att jag var snabb, hehe!

Fast ändå lite irriterande att jag inte kan ta mig ut betydligt mycket tidigare när jag ändå är ledig, fast det är ju jag i ett nötskal. Har inte haft någonting inplanerat på "agendan" idag heller, så varför egentligen? Hmm!


/Kram & Godnatt 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards