Alla inlägg den 24 november 2012

Av Hanna Boman - 24 november 2012 23:28

Idag har då årets Julbuffé gått av stapeln i vanlig ordning veckan innan första advent. Det hela började ju då med lite lotteriförsäljning och glögg med pepparkaka som liten välkomstdrink!

Jag känner mig lite lagom trött just nu i denna stund så vet dessvärre inte vad jag sak skriva, men kan väl skriva att det var mycket god julbuffémat som alltid. Så det var ju inte alls svårt att äta sig mätt precis, hehe!

Men vi fick lite knep & knåp på borden som skulle lösas under den tid som vi satt och åt. 

Fast både jag och Linn var lite dåliga på att göra det där utan vi satt och pratade mest istället med varandra, minst lika trevligt ju!


Sedan var det även dax för efterrätt som bestod av hemgjord ostkaka med sylt & grädde och även Ris ala Malta med saftsås plus en massa snask förstås och kaffe. Mums!


När sedan uret visade 18 var det dax för Helgmålsbön inne i kyrksalen, där Korsdraget Gospel höll i sång & musik.

Det var längesedan jag var med i den kören och sjöng nu, så det var riktigt roligt att få höra och se dem igen...verkligen lycka för mig!


Sedan var det ännu mera fika, jag tror nog att jag har ätit mat för en hel vecka nu eller nåt...hehe (skojar bara).

Mandelmussla med grädde & sylt, mums! Och självklart kaffe till detta också!


 


 

 

 

    Korsdraget Gospel


 


TACK alla som varit med i kommitén och sett till att göra detta möjligt ännu ett år!















 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards