Alla inlägg den 21 november 2020

Av Hanna Boman - 21 november 2020 18:23

 





Många av er som känner mig vet ju att jag aldrig kommer bli vuxen, eller hur?

Så därför har jag nu kollat igenom samtliga avsnitt av "Från A till Ö", vilket har varit jätteroligt!



Många ord som man kanske användes då på den tiden är ju inte ord som man säger/använder sig

av idag...men det jhar ju varit riktigt roligt att se och minnas tillbaka!






   





 





(annulera & auktoritär & allemansrätt)

(budget & byråkatri & biodymanisk)

(container & censur & civilisation)


(distrubuera & demostration & demokrati)

(ekologi & energi & elekricitet)

(flexibel & fältbiolog)


(generation & generös & glömska)

(horoskop & hygien & hänsyn)

I  (ironi & indokrinera & information)


(jäkta & jäga & jämlikhet)

(kondition & könsroller & kommunikatin)

(långsint & lag & lojal)


(mode & majoritet & motiv)

(naiv & nonchalant & negativ)

(orientering & organisera & originell)


(politik & provocera & pantomim)

(kuckiliku & komplicerat & internationell)

(rabatt & resurser & revansch)


(standard & spontant & skatt)

(tolerera & temerament & taktik)

(uppehälle & uppskov & umgänge)


(vokabulär & variera & vetgirig)

Z (xylofon & ymnigt & zoologi)

Å (åsikt & åberopa & åskådliggöra)


Ä (ändamål & ädelmodig & ändalykt)

Ö (överraskning & överlägga & överlåta)




#frånAtillÖ   #svtplay  #öppetarkiv





 








     

Av Hanna Boman - 21 november 2020 14:22

Alltså dessa TEMADAGAR, är ju väldigt sällan som en del TEMADAGAR inte allid är på samma datum från år till år!


Exempel: I tisdags (17/11 - 2020), var det tydligen Raggmunkens dag. Men förra året då var det just Raggmunkens dag den 19/11 - 2019!


Men visst finns det många av dessa TEMADAGAR som ligger på samma datum varje år!


Äsch, jag var bara vara lite gnällig och gnälla över detta nu!


En del kanske tror nu att jag nog kommer "sluta uppdatera" om temadagar, men nej...jag tänker fortsätta oavsett, hahaha!








#temadagar 














 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards